نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تکریم بانوان خادمیار رضوی شهرقدس از خانواده شهیدان گروسی و زردادخانی

photo 2023 01 12 11 15 21

photo 2023 01 12 11 15 21

به گزارش خبر شهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) خادمیاران و یاوران رضوی کانون خدمت رضوی بانوان و خانواده با همکاری کانون خدمت رضوی ایثار و شهادت با خانواده شهیدان گروسی و زردادخانی در معیت پرچم متبرک رضوی دیدار و تکریم کرده و از مقام شامخ شهدا تجلیل کردند.



این محفل شهدایی با همخوانی سرود خدمت و صلوات خاصه امام رضا علیه‌السلام و بیان خاطراتی از این شهدای والامقام انجام شد.
دختر شهید دفاع مقدس علی اکبر زردادخانی در گفت‌وگو با خادمیاران رضوی با اشاره به خاطرات دوران کودکی و پدرش اظهار کرد:

«خداراشاکرم که سفیران امام رئوف با پرچم امام رضا علیه السلام به منزل ما آمدند و از این فضای ایجاد معنوی ایجاد شده خیلی خوشحال هستم.
مزار پدر شهیدم در تربت حیدریه است و چندین سال بود که ما در این شهر زندگی می‌کنیم و غریبیم و کسی به ما سر نمی‌زند و دخترم نازنین فاطمه همیشه می گوید: مامان چرا کسی به خانه ما نمی‌آید؟
من سه ماهه بودم که پدرم شهید شد. وقتی به مدرسه ابتدایی می‌رفتم همیشه به دوستانم می‌گفتم من بد قدم بودم که پدرم شهید شد و همیشه ناراحت بودم، ولی الان خوشحالم که فرزند شهید هستم! چون اگر پدرم شهید نمی‌شد، شاید می‌مُرد مانند برخی از دوستان پدرم که از جبهه برگشتند و براثر حادثه تصادف از دنیا رفتند، ولی پدر من شهید شد و این باعث افتخار است.

مادرم تعریف می‌کرد وقتی من نوزاد بودم، در بهار خواب خانه‌مان کبوتری به من نزدیک می‌شد، آنها کبوتر را دور می‌کردند و مجدد کبوتر به من نزدیک می‌شد. یک نفر گفت چرا کبوتر را دور می‌کردید او حتماً روح پدر شهیدش بوده که به صورت کبوتر به فرزندش نزدیک می‌شده است.
قبلاً عکس پدرم را در منزل نمی‌گذاشتم، چون دخترم نازنین فاطمه خیلی ناراحت می‌شد، اما الان که عکس پدرم را گذاشتم هم خودش حس خوبی دارد و هم فائزه خواهر بزرگترش. فائزه می‌گوید وقتی عکس پدربزرگ شهیدم را می‌بینم حواسم به کارهایم جمع‌تر می‌شود.»

در ادامه خادمیاران رضوی با خانواده شهیدان گروسی دیدار داشتند. مادر شهید ابوالفضل گروسی که همسرش شهید محمود گروسی نیز به شهادت رسیده است، اکنون سه سال است که به رحمت خدا رفته و بخشی از ملک خود را حسینیه کرده و مجالس اهل بیت (ع) و چهارشنبه‌های امام رضایی برپا می‌کنند.

در این دیدار عروس خانواده گفت: «مادر شهید دختر ندارد و بنده سعی می‌کنم جای دختر او را پر کنم و تمام سعی من بر این است که یاد و خاطره شهیدان و این مادر شهید را زنده نگه‌دارم و در فضای مجازی هم از شهدا پیام و مطلب می‌گذارم تا فرهنگ شهدا را منتشر کنم و این تنها کاری است که از دستم بر می‌اید، امیدوارم شهدا مرا بپذیرند.»

خروج از نسخه موبایل