نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تکریم مادران و همسران شهدا در سالروز شهادت سردار دلها

photo 2023 01 12 11 30 34

photo 2023 01 12 11 30 34

 به گزارش خبر شهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران،خادمیاران کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه ۵ در آستانه سالروز وفات حضرت ام البنین (س) روز مادران و همسران شهدا مقارن با سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از صبر و ایثار مادران،همسران و خواهران تعدادی از شهدای این منطقه تجلیل کردند.

جان نثاری؛مسئول کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه ۵ تهران با اعلام این خبر گفت: تعدادی از خادمیاران رضوی با حضور در منزل شهید مرتضی مشعوف ضمن دیدار با مادر شهیدان مشعوف، مجتبی دبیریان و همسر شهید کامران کبیری (خواهر شهید علومی) و خواهر شهید حیدریان از صبر و ایثار این مادران و همسران شهدا تجلیل کردند.



در این دیدار مادر شهید مشعوف از شب شهادت مرتضی و خوابی که دیده بود و نحوه شهادت این شهید خطاب به خادمیاران رضوی گفت:شهید در وصیت نامه به من توصیه کرده بودند که وقتی خبر شهادت را می شنوم همانند مادر وهب باشم.
مادر شهید مشعوف در ادامه گفت:که شب تولدش مصادف شد با شهادتش ، خوابش را دیدم ، میدانستم که یا خودش شهید شده یا برادر همرزمش که هردو در جبهه حضور داشتند، هردوپا از ران قطع شده بود و در جا شهید شده بود.
مسئول کانون ایثار و شهادت به فرازی از وصیت نامه شهید اشاره کرد: سخنی با جوانان حزب الهی و جوانان ایرانی ؛نکند در رختخواب غفلت بمیرند ، که امام حسین علیه السلام در میدان نبرد و با هدف و پیشوای ما مسلمین امام علی علیه السلام در محراب عبادت شهید شدند.
سلام علی قلب زینب صبور ،نکند بر من بگریید که حضرت زینب داغ ۷۲ تن دید و صبوری کرد.
باید خوشحال باشید که پیش حضرت زینب رو سفید هستید.
شهید مشعوف بعد از اتمام تحصیلات دوره راهنمایی با سمت بسیجی و داوطلبانه در جبهه حق علیه باطل حاضر شد و در ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۶۷در عملیات والفجر ۱۰ به شهادت رسیدند. مزار شهید در قطعه ۴۰ گلزار شهدای بهشت زهرا قرار دارد.
خادمیاران و حاضران در این دیدار راس ساعت ۲۰زمزمه صلوات خاصه امام رئوف دلهایشان را روانه آستان ملک پاسبان رضوی کردند.

خروج از نسخه موبایل