نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تحقق اعتبارات مورد نیاز پیشرفت ساخت مترو اسلامشهر تحقق اعتبارات مورد نیاز پیشرفت ساخت مترو اسلامشهر

170088902

170088902

به گزارش خبرشهر، سوم آذر امسال آیت الله ابراهیم رئیسی به اسلامشهر سفر کرد و در این راستا بازدیدی از روند احداث مترو این شهر داشت.

او در این سفر کوتاه و پرثمر دستورات لازم را برای تسریع در روند متروی اسلامشهر داشت؛ در این باره حسین حبیبی فرماندار این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خبر داد که از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به شهرستان های استان تهران ۱۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه های مهم و زیر ساختی شهرستان اختصاص یافته است.

به گفته او، با تسریع در پرداخت این اعتبارات شاهد رشد چشمگیر پروژه های مهم اسلامشهر خواهیم بود.

حبیبی همچنین از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تسریع در روند احداث متروی اسلامشهر و مشخصا ایستگاه میدان نماز و اتصال این خط مترو به خط متروی پایتخت خبر داد.

در واقع تکمیل زنجیره متروی اسلامشهر و اتصال ایستگاه میدان نماز به خط سه متروی تهران یعنی ایستگاه آزادگان در بهبود حمل و نقل مردم اهمیت دارد و از این رو دوم بهمن ۱۴۰۰ عملیات اجرایی ایستگاه مترو میدان نماز اسلامشهر آغاز شد.

به گفته فرماندار اسلامشهر، با احداث متروی این شهر طبق برآوردی که صورت گرفته روزانه بیش از ۱۱۰ هزار نفر از مردم این شهرستان، بهارستان و رباط کریم از این خط استفاده خواهند کرد و باید احداث مترو اسلامشهر را طرح متروی جنوب غرب استان تهران بنامیم.

از ابتدای آغاز عملیات اجرایی ایستگاه میدان نماز به عنوان نخستین و پیش قراول مترو جنوب غرب تهران، همواره کار با جدیتی خاصی انجام شده است اما نقطه عطف ماجرا را باید در سفر ابتدای آذر آیت الله رئیسی به اسلامشهر و بازدید او از این طرح دانست.

 

خروج از نسخه موبایل