نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تعیین تکلیف وضعیت معلمان طرح مهرآفرین

رتبه بندی معلمان1 new(2)

رتبه بندی معلمان1 new(2)

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، در عین حال نمایندگان مجلس شورای اسلامی در یک جلسه علنی که در تاریخ یکشنبه ۸ آبان سال جاری برگزار شد و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری با پیشنهاد یکی از نمایندگان برای اصلاح ردیف ۹ این لایحه موافقت کردند. طبق این مصوبه، کلیه معلمان طرح مهرآفرین مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش ملزم به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ برای آنها می‌باشد.لازم به ذکر است که پیش‌تر سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت این معلم‌ها اعلام کره بود: خوشبختانه این گروه از معلمان مشمول رتبه‌بندی قرار گفتند و طبق ماده واحده ترمیم حقوق، زمان اعمال احکام از اول مهر ۱۴۰۱ است.
علاوه بر این محمد وحیدی رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس درباره تاریخ در نظر گرفته شده برای رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین که از ۱ مهرماه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده، گفت: طی ۲ روز گذشته پیام‌های بسیاری از جانب معلمان طرح مهرآفرین مبنی بر اعتراض بر این تصمیم داشته‌ایم. در حالی که تاریخ اجرای رتبه‌بندی معلمان ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ در قانون در نظر گرفته شده است، تاریخ اعمال رتبه‌بندی برای معلمان مهرآفرین اول مهرماه دیده شده که جای تعجب دارد. نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه به این دلیل که در قانون ترمیم حقوق درباره مهرآفرینان نیز ماده‌ای قید شده تا «این گروه از معلمان بدون آزمون مشمول قانون رتبه‌بندی شوند»، احکام آنها را نیز بر اساس نظر سازمان برنامه و بودجه مانند ترمیم حقوق کارمندان سایر دستگاه‌ها از تاریخ اول مهرماه اعمال خواهند کرد در حالی که تاریخ اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ بوده است.
وی با تأکید بر اینکه در این زمینه معاونت قوانین مجلس مرجع اصلی اعلام نظر است، افزود: پیش از تصویب لایحه ترمیم حقوق، هیأت تطبیق مصوبات به مشمولیت معلمان مهرآفرین در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان رأی داده بود، بنابراین قانون رتبه‌بندی و نظر هیأت تطبیق بر مصوبه ترمیم حقوق مقدم است.وحیدی یادآور شد: در لایحه ارائه شده از سوی دولت در زمینه ترمیم حقوق هیچ ماده‌ای به معلمان طرح مهرآفرین اختصاص نداشت و نمایندگان مجلس در کمیسیون آموزش و کمیسیون برنامه و بودجه این موضوع را به لایحه ارائه شده افزودند، آن هم به این دلیل که این معلمان نیاز به آزمون نداشته باشند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: آموزش و پرورش به معلمان مهرآفرین مبلغی را بابت عدد حساب قانون رتبه‌بندی پرداخت کرده و این رقم قبل از لایحه ترمیم حقوق بوده است، بنابراین در حال حاضر نیز باید بر اساس نظر هیأت تطبیق مثل سابق عمل شود و اگر شبهه‌ای در این زمینه برای آموزش و پرورش وجود دارد می‌تواند از معاونت قوانین مجلس استعلام بگیرد.رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: در صورت نیاز کمیسیون آموزش و مجلس می‌تواند طرح استفساریه را در این زمینه آماده کند تا مشخص شود مقصود قانونگذار از رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین، اعمال رتبه‌بندی از همان تاریخی است که برای سایر معلمان قانون اجرا شده است.
اکنون اعلام شده که مبلغی به حساب معلمان طرح مهر آفرین واریز شده که طبق گفته وزیر آموزش و پرورش باید بازگردانده شود.

علت بازگرداندن مبلغ واریزی از حساب معلمان مهرآفرین

به نقل از ایسنا، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش روز گذشته در حاشیه اولین گردهمایی بزرگ جهاد حوزه تعلیم و تربیت با عنوان «جهادگران تربیت» با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سؤال که برای معلمان مهرآفرین مبلغی واریز شد اما پس از آن گفتند اشتباه شده و این مبلغ باید برگردد، اظهار کرد: بند ۹ به مصوبه‌ای که در راستای لایحه دولت بود، اضافه شد؛ که یک مورد اختلافی است. بر اساس ایرادی که کمیسیون تطبیق گرفته بود، این مبلغ را قبلاً به آنها پرداخت کرده بودیم اما به‌روی این مصوبه ابهام است.
وی ادامه داد: دوستان پیگیری می‌کنند تا این ابهام برطرف شود. این ابهام که برطرف شود، کار لازم انجام می‌شود. وی در پاسخ به سؤالی در خصوص نقش معلمان در انجام فعالیت‌های جهادی، توضیح داد: معلمان ما در هر جایی که کار خیر و جهادی هست، حضور مؤثر دارند. رئیس مجمع خیرین کل کشور ما معلم بوده است. همکاران فرهنگی ما مدارس یارانه‌ای راه‌ ایمان را که در مناطق محروم هم کار می‌کنند راهبری می‌کنند. در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی نیز زمینه‌هایی را فراهم کردیم تا این افراد نیز در این راستا فعالیت‌هایی داشته باشند و تأثیر این فعالیت‌ها را به معنی ارزشیابی در فارغ‌التحصیلی خود ببینند.

خروج از نسخه موبایل