نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

رئیس شورای عالی استان‌ها دوره ششم، دوران طلایی نظام شورایی کشور خواهد بود

خبرشهر سروری234

خبرشهر سروری234

به گزارش خبر شهر پرویز سروری که برای دومین دوره متوالی با رأی نمایندگان به ریاست شورای عالی استان‌ها انتخاب شده است با اشاره به اقدامات یک سال گذشته، گفت: رأی نمایندگان در اصل رأی به برنامه‌های یک سال گذشته بود.

 وی افزود: وعده‌هایی که در سال اول دادیم در جهت این بود که ظرفیت‌های قانون اساسی برای ارتقای جایگاه شوراها را فعال کنیم و اجلاس فوق‌العاده‌ای که با رئیس‌جمهور نیز داشتیم، از جانب ایشان دستور داده شد که کارگروه‌های مشترک در مورد تقریباً تمام اصول فصل هفت قانون اساسی را با دولت و وزارت کشور تشکیل داده و اقدامات خود را در این موارد به جمع‌بندی برسانیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: اکنون شورای عالی استان‌ها در تدوین برنامه توسعه هفتم مدخلیت دارد و وزیر کشور ابلاغ کرد که در مورد بودجه ۱۴۰۲ نیز نظرات خود را ارائه دهیم.

سروری خاطرنشان کرد: رفع تبعیض در برنامه‌های هفتم توسعه و بودجه اهمیت فراوانی دارد و رئیس‌جمهور نیز ابلاغ کرد تا شاخص‌های رفع تبعیض توسط شورای عالی استان‌ها ارائه شود.

وی اظهار داشت: در زمینه آموزش شوراها قانون خوبی در مجلس به تصویب رسیده و مقرر شده تا افراد هنگام ثبت‌نام و قبل از انتخاب، آموزش ببینند و گواهینامه آموزشی بگیرند و سپس وارد انتخابات شوند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: موضوع ساختار شوراهای کشور را تا حدود زیادی به نتیجه رساندیم و باید در ادامه تلاش کنیم، لوکوموتیو شوراها و شورای عالی استان‌ها را که در ریل خوبی قرار گرفته است را در همین مسیر ادامه دهیم تا نقش تعیین کننده شوراها به عنوان واسطه دولت و مردم به خوبی ایفا شود.

سروری گفت: تلاشم در سال دوم این خواهد بود تا موضوعاتی را که در سال گذشته پیگیری کرده‌ایم، به نقطه خوبی برسانیم و جامه عمل به برنامه‌ها بپوشانیم و شاهد این باشیم که نظام شورایی در کشور بسط و اعتبار بیشتری پیدا کند.

 وی اظهار داشت: نامه وزیر کشور مبنی بر حضور رؤسای شوراهای استان و شهرستان در شورای اداری استان و شهرستان نشان می‌دهد که شوراها در تصمیم گیری و تصمیم‌سازی مشارکت خواهد داشت و از حاشیه به متن آمده‌اند.

سروری عنوان کرد: دوره ششم، دوره طلایی نظام شورایی کشور خواهد بود و در هیچ دوره‌ای این وفاق و همدلی بین دولت و شوراها در حوزه مدیریت یکپارچه شهری وجود نداشته است.

وی بیان کرد: لایحه مردمی سازی حکمرانی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد که از دیدگاه ما اشکالاتی به آن وارد است و با طراحان این طرح جلسات مفصلی داشتیم و دوستان قانع شدند‌ که بعضی انتقادات وارد است. مجلس آماده اقدام در زمینه مدیریت یکپارچه شهری است و با دولت هم قرار شده است که در جلسات مشترک به نتیجه مشترک برسیم و البته ما نیز این طرح را یکدفعه اجرایی نخواهیم کرد اما قطعاً اجرایی خواهیم کرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پایان خاطرنشان ساخت: در برنامه هفتم توسعه تمرکز ما باید بر مسئله مهم رفع تبعیض در موضوعات مدیریت شهری مانند، حمل و نقل، آلایندگی و آلودگی هوا باشد که به طور جدی دیده شود و رفع تبعیض را که قانون اساسی بر عهده شورای عالی استان‌ها گذاشته است را به صورت جدی در برنامه ببینیم.

https://

خروج از نسخه موبایل