نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ثبت‌نام ۲۳۰۰ متقاضی وام مسکن روستایی در کرمانشاه

وام روستایی1

وام روستایی1

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، یکی از مهمترین نیازهای توسعه روستایی، مسکن روستایی است. احداث مسکن مقاوم روستایی و تأمین مسکن متناسب با نیاز روستاییان اغلب از عناصر مهم برنامه¬ های مختلف توسعه بوده که در سالهای اخیر سیاست وام مسکن روستایی اجرا و دولت از طریق وام مسکن اقدام به حمایت از نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی کرده است.

فرهاد فقیهی با اشاره به اینکه در سطح استان کرمانشاه بیش از ۱۰۸ و ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی وجود دارد، گفت: در حوزه عمران روستایی و همین طور نوسازی و مقاوم سازی بناهای روستایی اقدام های بسیار چشمگیری صورت گرفته است.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه، سهمیه استان را برای پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را ۳ هزار واحد اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون برای بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ متقاضی در این خصوص پرونده تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه پرونده هزار نفر متقاضی به بانکهای عامل معرفی شده، افزود: تسهیلات مسکن روستایی با سود ۵ درصد و زمان بازپرداخت ۲۰ ساله به استان ابلاغ شده است.
فقیهی با بیان اینکه بیشترین واحدهای روستایی در شهرستانهای کرمانشاه، سنقر و اسلام آبادغرب هستند، تصریح کرد: بیشترین متقاضی مربوط به کرمانشاه بوده با ۸۰۰ سهمیه در قالب ۷۵۰ روستا است.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با بیان اینکه سهمیه استان کرمانشاه ۳ هزار واحد است، خاطرنشان کرد: در صورت وجود بالا رفتن متقاضی امکان افزایش سهمیه وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه ۹ بانک عامل برای اعطای تسهیلات معرفی شده، گفت: در استان کرمانشاه فعلا با توجه به ابلاغ صورت گرفته، تنها ۴ بانک ارائه خدمات می دهند.

خروج از نسخه موبایل