نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کرونای آبی به ۱۲ شهرستان‌ گیلان رسید

کرونا ویروس

کرونا ویروس

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، بر این اساس هم‌اکنون شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، رودسر، صومعه‌سرا، تالش، فومن، لاهیجان و لنگرود در نقشه کرونایی گیلان در رنگ بندی آبی قرار دارند.

همچنین براساس ارزبابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان های املش، سیاهکل، رودبار، شفت و ماسال در استان در رنگ‌بندی زرد کرونایی قرار گرفته‌اند.

رنگ چهار شهرستان بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی یک هفته گذشته در نقشه کرونایی استان جابجا شد، به این ترتیب رنگ کرونای بندرانزلی، رضوانشهر و صومعه‌سرا از زرد به آبی تغییر کرد و شهرستان املش از وضعیت آبی کرونایی به رنگ زرد درآمد.

در زمان حاضر هیچ شهرستانی در این نقشه در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارد.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر دست کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معنا است که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان ۱۰۰هزار نفر جمعیت است.

روند کاهشی بستری های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان که از سه ماه گذشته در این استان آغاز شده، همچنان ادامه دارد، بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استانبیش از ۳۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی بستری هستند.

خروج از نسخه موبایل