نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن به روستاییان استان مرکزی

وام روستایی1

وام روستایی1

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، علی عسکری اظهار کرد: با کمک و مساعدت دولت، از ۴ هزار سهمیه واحد احداثی از محل اعطای تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در استان مرکزی، ۷۰۰ فقره به بانک های عامل ابلاغ شده و این بدان معناست که عملیات اجرایی این واحدهای مسکونی می تواند به سرعت آغاز شود و معرفی به بانک ها صورت گیرد.

وی افزود: ۹ بانک عامل دولتی در این طرح فعال هستند که اعتبارات بانک های تجارت، پست بانک و سپه ابلاغ شده و برای مابقی بانک ها طی روزهای آینده عملیات ابلاغ و توزیع اعتبارات انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: متقاضیان در روستاهای استان مرکزی می توانند با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان های تابعه درخواست خود را ارائه و تشکیل پرونده را انجام دهند.

عسکری ادامه داد: افرادی که تحت نظر این نهاد از ۲۵ آبان سال ۱۴۰۰ به بعد اقدام به ساخت مسکن داشته و واحدهای نیمه کاره دارند و منتظر تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی بوده اند، از تسهیلات مکمل استفاده می کنند به طوری که تسهیلات ۱۰۰ میلیونی خود را تسویه کرده و برای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی معرفی می شوند و افرادی که تسهیلات دریافت نکرده اند نیز از این تسهیلات برخودار خواهند شد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های این تسهیلات و هدف اصلی آن، احیای بافت های فرسوده در روستاهاست گفت: در روستای آهنگران علاوه بر سایر نقاطی که در کشور دچار سیل شدند، از محل اعتباراتی جداگانه، تسهیلات و اعتبارات اعلام می شود. در حال حاضر عملیات اجرایی واحدهاس مسکونی در این روستا به کمک کمیته امداد، بهزیستی، بنیادشهید و بسیج سازندگی آغاز شده و پیشرفت فیزیکی دارد که با اعطای تسهیلات از محل سوانح می توان سرعت بیشتری به احیای و بازسازی این روستا داد.

خروج از نسخه موبایل