نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تعرفه پرستاری بعد از ۱۳ سال اجرایی می‌شود

بهرام عین اللهی2 new(1)

بهرام عین اللهی2 new(1)

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز در مراسم ارتقای دانشکده نیشابور به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی که در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار شد، گفت: با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران در یک سال اخیر کشورمان در حوزه تولیدات دانش‌بنیان رشد ۴۳ درصدی داشته است و امروز کشور‌های مجاور برای درمان به ایران سفر می‌کنند.

او با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ملت ایران، افزود: در کجای دنیا یک بیمار را تحریم می‌کنند؟ در سخت‌ترین شرایط با وجود تحریم‌ها توانستیم رشد پزشکی داشته باشیم و تحریم‌ها را دور زدیم و توانستیم کرونا را پشت سر بگذاریم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز کشورمان نیاز به تولید دارد تا بتوان بسیاری از نیاز‌های کشور در حوزه‌های مختلف از جمله دارو و تجهیزات پزشکی را در داخل تامین کرد، ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، هدف ما حرکت به سمت مرجعیت علمی است که باید برای دستیابی به آن تلاش کنیم.

عین اللهی با تاکید بر اینکه من مدیر پشت میزی نیستم و تا امروز سعی کرده‌ام در بین مردم باشم، بیان کرد: از همین جا قول می‌دهم هیچ کودک زیر چهار سال بدون کاشت حلزون نداشته باشیم.

او تصریح کرد: دانشکده علوم پزشکی نیشابور در سال ۸۸ مجوز خود را اخذ کرده بود و با وجود جمعیت بالا و دانشمندان تبدیل این دانشکده به دانشگاه حدود ۱۳ سال به تاخیر افتاد. خوشبختانه با مساعدت گروه‌های ارزیابی و بازرسان شورای گسترش موفق به اخذ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارتقا این شهرستان شدیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امیدوارم با تلاش تمام مسئولین و خیرین استان و شهرستان نیشابور عقب افتادگی‌ها جبران شود، تأکید کرد: با ارتقای دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه نیازمند ارتقای شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف نیز می‌باشد همچنین بدنبال ارتقای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور هستیم و ارتقای دو دانشکده پزشکی نیشابور در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

خروج از نسخه موبایل