نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

گزینش ۲۵ هزار داوطلب دانشگاه فرهنگیان کشور تایید شد

گزینش فرهنگیان

گزینش فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، سید حسین داود الموسوی چهارشنبه شب در مراسم تودیع و معارفه رییس هسته گزینش آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و هسته گزینش همواره در جامعه مظلوم بوده است، افزود: به موازات این امر نیز گزینش سایر نیروهای ماده ۲۸، نیروهای حق التدریسی، استخدام نیروی پیمانی در کشور انجام شده است.
مدیر کل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در آینده ای نزدیک ۱۰۰ هزار پرونده نیروهای مهد کودک و همچنین مدارس غیر دولتی در هسته گزینش استان ها باید مورد رسیدگی قرار گیرد.
داود الموسوی تاکید کرد: معلم نقش تاثیرگذار در جامعه دارد لذا در گزینش این نیروی مهم در استانها باید دقت شود.

مشاور وزیر و دبیر هیأت مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: گزینش در آموزش و پرورش بسیار مهم و حساس است زیرا نتیجه آن به تعلیم و تربیت دانش آموزان برمی گردد.
سید امیر محمد خرازانی افزود: قضاوت کار سختی است که حق فرد و حق نظام است و نتیجه دنیوی و آخرتی دارد. هسته گزینش در هر استانی مرکز تحول در آموزش و پرورش است چراکه نیروی انسانی مورد نیاز آن از این هسته عبور می کند پس باید از امکانات و تجهیزات مورد نیاز برخوردار باشد.
وی یادآورشد: آموزش و پرورش در یک پیچ تارخی خاصی قرار دارد زیرا تعداد زیادی معلم بازنشسته دارد که در ۲ سال گذشته به دلایل مختلفی از جمله رتبه بندی و یا به دلیل نیاز دعوت به کار شدند اما آموزش و پرورش نیاز به نیروی جدید دارد.
خرازانی ادامه داد: همه نیروهایی که جذب آموزش و پرورش می شوند باید گزینش شوند و جذب این نیروها، آنهم در زمان بسیار کوتاه، کار هسته گزینش را بسیار سخت کرده است.
مشاور وزیر و دبیر هیأت مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: هسته گزینش در استانها نیاز به توجه دانشگاه فرهنگیان در آماده سازی شایط مناسب برای جذب و مصاحبه نیرو و همچنین نوسازی در تامین فضای مناسب دارد.
وی تاکید کرد: رتبه بالای استان در هسته گزینش کشور باید حفظ شود که این موضوع مهم به تداوم کار کیفی که دراین مجموعه وجود دارد، بستگی دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز نیز در ادامه گفت: هسته گزینش بدنه ای مهم در آموزش و پرورش است که نیروی انسانی تعلیم و تربیت توسط نیروهای این هسته انتخاب می شوند.
علی حجرگشت به جمعیت ۵۳۰ هزار نفری استان البرز پرداخت و افزود: ۲۶ هزار نیرو دراین استان مشغول فعالیت هستند که همگی از هسته گزینش عبور کرده اند.
وی بیان داشت: استان البرز ۲هزار و ۱۰۰ کد مدرسه با ۱۸ هزار کلاس درس دارد که به دلیل مهاجرت پذیری و کمبود فضای آموزشی، کلاس های درس پرتراکم نسبت به میانگین کشوری دارد.
وی تصریح کرد: تا کنون دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان در مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزی کشور موفق به کسب ۲۱ مدال شده است وهنوز نتیجه پنج رشته اعلام نشده است.
حجرگشت یادآورشد: کارهسته گزینش سنگین است و ازهمه کارکنان این هسته در آموزش و پرورش استان البرز انتظار داریم نیروهای توانمند و متعهد برای شغل معلمی انتخاب کنند.
در این آیین از رضا فلاحتکار تقدیر و محمد حسن فلاحتکار به عنوان رییس جدید هسته گزینش آموزش و پرورش استان البرز معرفی شد.

خروج از نسخه موبایل