نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کمک ستاد دیه به بدهکاران مهریه صرفا اعطای تسهیلات است

سید حجت الله موسوی

سید حجت الله موسوی

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، سیدحجت الله موسوی قوام عصر ۱۸مهرماه در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان اظهار کرد: در طول دو دهه فعالیت این ستاد ۴۲۶۵ نفر زندانی واجد شرایط از زندان های استان آزاد شده و برای آزادی این تعداد زندانی ۱۱۱ هزار میلیارد تومان از محل کمک های مردمی و خیرین، تسهیلات بانک، صندوق تأمین خسارت های بدنی و … پرداخت شده است.

وی افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده ۲۶۳۳ نفر با کمک های مردمی و خیرین و ۷۳۰ نفر هم بدون پرداخت وجه و با اخذ رضایت شاکی آزاد شدند.

موسوی قوام بیان کرد: یکی از برنامه های مهم ستاد دیه اخذ رضایت شاکی است که در این راستا موفق شدیم ۹۵۰میلیارد تومان رضایت شاکی و تخفیف بگیریم.

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان کرمان از آزادی ۳۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: برای آزادی این افراد ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اظهار کرد: پرونده ۱۱ زندانی واجد شرایط آزادی، برای ایام میلاد پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نیز آماده شده که مجموع بدهی آنان ۱۴ میلیارد تومان است که ۱۳ میلیارد تومان تخفیف گرفتیم.

موسوی قوام افزود: ۱۹ جشن گلریزان در سال جاری در استان کرمان برگزار شده که در این جشن ها خیرین ۱۸ میلیارد تومان تعهد کردند و ۱۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان آن وصول شده است.

وی با اشاره به تعامل بنگاه های اقتصادی با ستاد دیه افزود: در سال جاری از جمع ۲۳ میلیاردی که بنگاه ها تعهد کردند نیمی مربوط به ستاد استان بود که بیش از ۷ میلیارد تومان وصول شده و مابقی هم در حال جمع آوری است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدا سیاست براین بوده به بدهکاران مهریه صرفاً از محل اعطای تسهیلات و نه وجوه مردمی کمک شود، گفت: ۲۳۱ نفر از خیرین در جشن های گلریزان در سال جاری با ستاد دیه همکاری داشتند.

خروج از نسخه موبایل