نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آغاز عملیات آواربرداری در مناطق زلزله‌زده خوی

زلزله خوی1

زلزله خوی1

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، یاسر رهبردین، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: عملیات آواربرداری واحد‌های آسیب دیده از زلزله زده در شهرستان خوی آغاز شده و اقدامات لازم برای انجام سریع این کار صورت گرفته است.

رهبردین افزود: در این راستا ۳۰ دستگاه ماشین آلات سنگین برای تسریع در انجام عملیات آواربرداری به کارگیری شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: نهاد‌های مختلفی در این خصوص مشارکت داشته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به راهداری، راه و شهرسازی، شهرداری و آب منطقه‌ای آذربایجان غربی اشاره کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: عملیات آواربرداری از روستای مرتضی قلی کندی که بیشترین تاثیر را از زلزله داشته، آغاز شده است.
آواربرداری نخستین گام برای انجام ساخت و ساز پس از زمین لرزه به شمار می‌رود.
زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.
طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.
در این زمین لرزه، یک هزار و ۱۲۷ نفر مصدوم شدند که از این تعداد فقط نزدیک به ۷۰ نفر در بخش‌های بستری بیمارستان‌ها باقی مانده و بقیه مرخص شده‌اند.
همچنین براساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بیش از یک هزار هزار و ۴۰۰ واحد روستایی در این منطقه نیازمند تخریب و بازسازی یا تعمیر شناخته شده که از این تعداد، بیش از ۴۵۰ واحد نیازمند تخریب و احداث مجدد و افزون بر ۹۵۰ واحد نیازمند تعمیر است.
هنوز آمار دقیقی در خصوص میزان خسارت‌های وارد شده به اماکن مسکونی، ابنیه‌ها و دیگر اماکن، تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی این شهرستان اعلام نشده و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

خروج از نسخه موبایل