نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

برگزاری مراسم عزاداری در آستان حضرت عبدالعظیم / اقدامات آشوبگران محکوم شد

عبدالعظیم

عبدالعظیم

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، عزاداران و عاشقان اهل بیت ، هیئات مذهبی ، زائران و مجاوران حرم در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و سالروز شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام با حضور در آستان مقدس در شب و روز ۲۸ صفر مراسم عزاداری برپا کردند.

در سالروز رحلت و شهادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) امروز یکشنبه از ساعت ۱۲:۱۵ در مصلای امام علی(ع)، حجت الاسلام والمسلمین شیخ رضا اصلانی به ایراد سخنرانی، حاج احمد زین العابدین فرد به قرائت زیارتنامه و حاج علی فراهانی به مرثیه سرایی پرداخت.

مراسم های عزاداری در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام،از شنبه دوم مهر ماه آغاز و تا دوشنبه ۴ مهرماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای امام علی(ع) ادامه خواهد داشت.

این مراسم ها با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال موسویان و مرثیه خوانی سید احمد صالحی خوانساری برگزار می شود.

همچنین در روز شهادت امام رضا(ع) مقارن با ۴مهرماه نیز ویژه برنامه شهادت امام رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شیخ ابراهیم بهاری و قرائت زیارتنامه توسط حاج احمد زین العابدین فرد و مرثیه سرایی با نوای حاج علی فراهانی از ساعت ۱۲:۱۵ در مصلای امام علی(ع) آستان مقدس برگزار خواهد شد.

آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم(ع) ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) مقدم کلیه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت را به این ویژه برنامه ها گرامی می دارد.

محکوم کردن اقدامات اغتشاشگران در راهپیمایی مردم شهر ری

شرکت کنندگان در این مراسم پس از برگزاری آیین عزاداری ، هتک حرمت به کتاب آسمانی قران و اقدام و تجمعات غیر قانونی عده ای معلوم الحال در شهرهای سراسر کشور و همچنین شهر ری را محکوم کرده و از مراجع قضایی و قانونی خواستار برخورد قاطع با عوامل این اغتشاشات را خواستار شدند.

مردم مومن و ولایتمدار شهرری همزمان با بیست و هشتم ماه صفر، از میدان شهدای شاملو تا میدان عبدالعظیم(ع) راهپیمایی کرده و در سوگ رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، به عزاداری پرداختند.

در این مراسم که با حضور پرشور جوانان و نوجوان، مردان و زنان انقلابی و همه اقشار مختلف مردم برگزار شد، عاشقان اهل بیت علیهم السلام ضمن عزاداری، نسبت به اغتشاشات و آشوب‌های اخیر واکنش نشان داده و با سردادن شعارهایی، نفرت و انزجار خود را از این اقدامات آشوبگرانه اعلام کردند.

عزاداران در این راهپیمایی، ضمن سردادن شعارهایی با مضامین دفاع از ولایت و آرمان‌های مقاومت همچنین برائت از هتک حرمت به ساحت قرآن کریم، مساجد و پرچم مقدس جمهوری اسلامی، خواستار برخورد قاطع نیروی انتظامی و قوه قضائیه با حرمت‌شکنان شدند.

خاتم الانبیا حضرت محمد بن عبدالله در سال ۵۷۱ م که مصادف با روز جمعه هفده ربیع‏ الاول بود، در مکه چشم به جهان گشود و در چهل‏ سالگی از طرف خداوند متعال به پیامبری برگزیده شد. حدود سیزده سال در مکه به صورت پنهان و نیمه‏ پنهان به تبلیغ دین اسلام پرداخت. سپس در نتیجه فشارهای روزافزون کفار و مشرکان به مدینه هجرت کرد. پس از ۱۰ سال تبلیغ و تبیین احکام نورانی اسلام و تشکیل نخستین حکومت اسلامی در سن ۶۳ سالگی در روز دوشنبه ۲۸ صفر سال یازدهم هجری به ندای حق لبیک گفت و چشم از جهان فانی فرو بست.

مرقد مطهرش در مدینه منوره در کنار مسجدالنبی قرار گرفته است و همه‏ ساله سیل عاشقان نبوت، به‏ ویژه در ایام پیش و پس از مراسم حج، از سراسر عالم به زیارتش می‏ شتابند.

شهادت امام حسن مجتبی (ع)

بنا به قول‌های معتبر، ‌امام حسن(ع) روز بیست و هشتم ماه صفر سال ۴۹ هجری در سن ۴۷ سالگی به خاطر خوردن زهر و مسمومیت ناشی از آن به شهادت رسید و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.
امام حسن (ع) در روزهای طوفانی صدر اسلام همچون بازویی پرتوان در کنار پدر بزرگوارش و نیز در دوران زمامداری کوتاه خودش از کیان اسلام و مسلمین دفاع کرد ولی نیرنگ منافقان و دشمنان اسلام که لباس دوستی دین و امارت مسلمین را به دروغ بر تن کرده بودند، از کاسه زهرآگین دشمن خانگی بیرون آمد و دومین شهید امامت به جهان اسلام تقدیم شد.

شهادت امام رضا (ع)

بنا به قول‌های معتبر ،امام رضا (ع) در ۳۰ صفر سال ۲۰۳هجری قمری در سن ۵۵ سالگی به دست مامون به شهادت رسید.

مراسم عزاداری عاشقان اهل بیت در رروز بیست و هشتم ماه صفر در امامزادگان و اماکن متبرکه از جمله حرم حضرت امامزاده صالح شمیران ، امامزاده ابوالحسن شهر ری ، امامزاده عبدالله شهر ری ، امامزاده جعفر پیشوا ، امامزاده زید و امامزاده سیدناصرالدین در بازار تهران و دیگر اماکن مقدیس برگزار شد.

خروج از نسخه موبایل