نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کنکوری‌ها خواستار حذف سهمیه‌ها شدند

آزمون3

آزمون3

به گزارش خبرگزاری خبرشهر،نماینده گروه مخالفان با این طرح گفتند: ما اختصاص سهمیه به فرزندان اعضای هیات علمی را ناعادلانه می‌دانیم چرا که آنها نیز مانند بقیه جوانان کشور باید با توجه به میزان دانش خود در دانشگاه ادامه تحصیل دهند، بنابراین ما خواستار حذف سهمیه فرزندان اعضای هیأت علمی هستیم.

وی افزود: این مسأله نیز نوعی رانت به شمار می‌رود چرا که حقی از فرزندان ملت ضایع می‌شود، افرادی که به دانشگاه می‌روند ممکن است پس از دریافت مدرکشان در یک پست‌ در نهادهای کشور مشغول به کار شوند اگر فردی دانش آن مسوولیت را نداشته باشد جان و مال مردم به خطر می‌افتد.

سردبیر سوژه فارس من اظهار داشت: هر فردی که ضریب هوشی و دانش بالاتری دارد باید در رشته و دانشگاه بهتری درس بخواند و سهمیه‌ها و تسهیلات به طور کلی اعطای رانت به افراد است و ناعدالتی به شمار می‌رود.

* در کنکور امسال هیچ سهمیه‌ای برای فرزندان اعضای هیات علمی در نظر گرفته نشده است

در این باره حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در کنکور امسال هیچ سهمیه‌ای برای فرزندان اعضای هیات علمی در نظر گرفته نشده است، البته این افراد سهمیه‌ای در پذیرش نداشتند و فقط تسهیلاتی برای نقل و انتقال برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شد که این تسهیلات نیز امسال به فرزندان اعضای هیات علمی اختصاص نمی‌یابد.

همچنین علی شمسی‌پور سخنگوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز اعلام کرده بود: وزارت علوم در اختصاص سهمیه‌ها و تسهیلات کنکور فقط مجری قانون است، سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی نیز در کنکور وجود ندارد، فقط تسهیلاتی برای انتقال آن‌ها ارائه می‌شود.

خروج از نسخه موبایل