نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

واکنش وزیر آموزش و پرورش به حواشی ایجاد شده درباره بازگشایی مدارس

یوسف نوری3

یوسف نوری3

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، نوری ادامه داد: من خیلی جاها که رفتم، دیدم حتی بچه ها گریه می‌کردند که چرا مدارس را باز نمی کنید و می‌گویند ما دلمان برای دوستانمان تنگ شده است. پسر من هم مانند سایر بچه ها بود و در یک مدرسه معمولی دولتی تحصیل می کند.

وزیر آموزش و پرورش درباره دلایل بازگشایی مدارس اظهار کرد: من دو سال در ستاد کرونا استان تهران بودم و در بخش علمی آن‌جا، موضوعات را رصد می‌کردیم و واقعاً مدارس دنیا در آن مدت تعطیل نبودند. در ایام کرونا بعضی کشورها حتی هیچ وقت مدارس‌شان را تعطیل نکردند و بعضی دیگر تنها دو هفته تعطیل کردند؛ حتی کشوری در همسایگی ما وقتی دو ماه مدارس را تعطیل کرد، الان یک ماه زودتر بازگشایی کرده است.

نوری تصریح کرد: بعضی اوقات زمانی که یک اقدامی انجام می‌شود، دوستان تصور می‌کنند برای این است که یک کسی خودش را مطرح کند در حالی که ما در نظام تعلیم و تربیت شوخی نداریم.

وی با اشاره به بهبود شرایط کرونایی کشور گفت: ما بر اساس مبانی علمی، مطالعات، الگوبرداری و وضعیت جامعه خودمان که الحمدالله از جهت واکسیناسیون و قطع زنجیره کرونا در بین کشورهای جهان مقام بسیار خوبی داریم، این اقدام را انجام دادیم.

نوری افزود: به همین دلایل این اتفاق افتاد و شما دیدید که دانش آموزان نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کردند. حتی در مجامعی که دانش آموزان و بزرگسالان هستند، می‌بینیم که دانش آموزان بهتر پروتکل ها را رعایت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قطعا مدارس در سال تحصیلی آینده حضوری است و در اول مهرماه شاهد بازگشایی آن خواهیم بود، گفت: الحمدلله این یک ماه و نیم بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 1400-1401 هم فرصت خوبی بود؛ تابستان هم باز برای دانش آموزانی که جا مانده بودند کار را در قالب طرح جبران و تثبیت یادگیری، ادامه دادیم.

اخیرا ویدیویی از فرزند یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که به خبرنگار صداوسیما می‌گوید، چون او و دوستانش از آموزش مجازی خسته شده بودند، از پدرش خواسته تا مدارس را حضوری کند.

خروج از نسخه موبایل