نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

عطر شهید خوش‌نام در مراسم سوگواری بانوی سه ساله کربلا

whatsapp image 2022 09 02 at 09.22.09

whatsapp image 2022 09 02 at 09.22.09

به گزارش خبر شهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران ؛ مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه(س) با حضور مردم ولایی و شهید پرور شهرقدس و خادمیاران رضوی در مسجد جامع برگزار شد.

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس سخنران این مراسم، ضمن تسلیت ایام شهادت ام البکاء حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: شهادت ایشان، در خرابه شام و دفنشان در آنجا، باعث تایید اسارت آل‌الله علیهم‌السلام شد؛ زیرا دشمنان قصد داشتند جریان اسارت را تحریف و انکار کنند.



وی افزود: یکی از رموز و دلایل ماندگاری قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، شهادت دختر سه ساله ایشان است. حضرت با وجود سن کمی که داشتند، تربیت کننده نسل عاشورایی شدند‌. قبر ایشان، برای ما، مولد اقتدار و عامل تربیت نیرو و کادر سازی است و وجود شهدای جوان مدافع حرم همچون شهید حججی تاییدی بر این موضوع است.

امام جمعه شهرقدس به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و پیشنهاد داد: حمایت از کودکان یتیم و بی‌بضاعت، جلوه‌ای از مدافع حرم شدن است و بهتر است در این ایام به نیت حضرت رقیه(س)، چنین کودکانی را تحت پوشش و حمایت خود قرار دهیم.



در ادامه پیکر مطهر شهید خوشنام دوران دفاع مقدس فضای مراسم را شهدایی کرد و با مداحی و روضه خوانی عزاداری در شب شهادت بانوی سه ساله دشت کربلا برگزار شد و در پایان با گستردن سفره احسان از طعام متبرک بهره‌مند شدند.

خروج از نسخه موبایل