نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

عیادت خادمیاران رضوی منطقه۵ تهران از طلبه جانباز آزاده داود محمد طاهری

whatsapp image 2022 08 20 at 10.15.00 am

whatsapp image 2022 08 20 at 10.15.00 am

به گزارش خبر شهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران ؛ خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه۵ تهران به مناسبت سالروز ورود آزادگان به وطن با جانباز آزاده داود محمد طاهری در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران دیدار کردند.
سعید جان نثار، مسئول کانون ایثار و شهادت منطقه۵ تهران در خصوص این دیدار با اشاره به ارزش جانبازان و مجاهدت رزمندگان اسلام در دفاع از آرمان های انقلاب و اسلام، اظهار کرد: جانبازان و آزادگان سرافراز در هر موقعیتی، همه هستی خود را در راه خدا تقدیم کردند.



وی افزود: در این دیدار، خادمیاران با همراه داشتن پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) و زمزمه صلوات خاصه و مداحی در وصف امام رئوف(ع) در بیمارستان فرهیختگان حاضر و از طلبه جانباز آزاده داود محمد طاهری عیادت و با ایشان گفت‌وگو کردند و در روند و مراحل درمان و مشکلات اقتصادی وی قرار گرفتند.
جان نثار در ادامه به بخشی از زندگی و نحوه اسارت محمد طاهری اشاره و خاطرنشان کرد: محمدطاهری در سال ۱۳۴۸ در شهر خوانسار متولد و در سال ۶۲ وارد حوزه علمیه اراک شد و یک سال بعد، از شهر نجف آباد در قالب لشکر ۱۴ امام حسین (ع) استان اصفهان پا به عرصه میدان رزم گذاشت.
وی پس از حدود دو سال حضور در جبهه در سمت بی سیم چی و شرکت در چهار عملیات و اصابت ترکش به کمر و افتخار جانبازی شیمیایی، در منطقه هورالهویزه و عملیات بدر به اسارت دشمن بعثی در آمد و مدت ۱۹۸۹ روز نزدیک ۶ سال در سخت‌ترین شرایط در اردوگاه‌های رژیم بعثی اسیر بود.
او پس از آزادی از اسارت، تحصیلات را از حوزه خوانسار پی می‌گیرد و سال ۹۳ مدرک سطح ۲ را اخذ می‌کند. محمدطاهری بعد از ۲ سال، تحصیلات حوزوی را از مدرسه رضویه قم دنبال می‌کند و از سال ۱۳۹۵ تاکنون با تشدید آثار اسارت، ترکش و عوارض شیمیایی و از دست دادن کلیه‌ها و دیگر مشکلات داخلی، با وضعیت جسمی و روحی ناگواری روزگار را می گذراند.
گفتنی است خادمیاران در ادامه در مراسم روضه خیابانی به میزبانی ده تن از شهدا(رضا محبعلی، عبدالله شایسته، سيف اله رضایت، محمد امامی، ابوالقاسم آجرلو، حسین مرادی نژاد، علی حیدری، مسعود چشمی، محمد حسین باقرپور و سید جلال کافی) شرکت کردند.
مراسم با مداحی مرتضی متشرعی و اجرای گروه سرود بشری و حضور پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) و خانواده شهدا و اهالی باغ فیض برگزار شد.
شایان ذکر است روضه های خیابانی به مدت چهل روز کوچه به کوچه در محله باغ فیض و مقابل درب منازل شهدا با مشارکت کانون خدمت رضوی عمومی باغ فیض اقامه می شود.

خروج از نسخه موبایل