نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کشف ۶ هزار تن کالای احتکاری و دستگیری ۵۵۳ متهم

احتکار

احتکار

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، سردار غلامرضا رضائیان گفت: تشدید اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالا‌های اساسی و معیشت محور در کشور به صورت جدی ادامه دارد.

او افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با تشکیل ۲ هزار و ۸۵۷ گروه مشترک در هفته گذشته از ۳ هزار و ۶۵۱ مرکز و انبار نگهداری و توزیع اقلام و کالا‌های اساسی بازدید و بازرسی کردند.

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی، محل دپو و احتکار کالا‌های اساسی و ضروری را شناسایی و در بازدید و بازرسی از آن‌ها بیش از ۶ هزار تن انواع کالای اساسی از قبیل برنج، گندم و آرد، روغن خوراکی، انواع لوازم خانگی به همراه، ۵۸۳ هزار و ۵۵۵ عدد انواع دارو، بیش از ۲۵ هزار قوطی انواع نوشیدنی انرژی زا و … را کشف کردند.

به گفته سردار رضائیان کارشناسان در برآورد‌های اولیه ارزش اقلام و کالا‌های مکشوفه را بیش از دو هزار میلیارد ریال برآورد کرده اند. در این خصوص ۳۰۱ دستگاه خودرو توقیف، ۴۱ باب اماکن مرتبط با این امر پلمب و ۵۵۳ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و خودرو‌ها روانه پارکینگ شدند.

خروج از نسخه موبایل