نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

27000 داوطلب رقابت خود را آغاز کردند/70 درصد داوطلبان کنکور در اردبیل زن هستند

آزمون1 new(1)

آزمون1 new(1)

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، عزیز حبیبی ۹ تیر در جریان بازدید از روند برگزاری کنکور سراسری در اردبیل اظهار کرد: این آزمون از امروز تا 11 تیرماه همزمان با سراسر کشور در اردبیل و 6 شهر دیگر استان برگزار می‌شود تا برگزیدگان به دانشگاه‌های سراسری راه پیدا کنند.

وی تصریح کرد: آزمون سراسری امسال علاوه بر اردبیل، در نمین، خلخال، گرمی، مشگین‌شهر، بیله‌سوار و پارس‌آباد نیز برگزار می‌شود تا داوطلبان در رشته‌های علوم تجربی، علوم انسانی،‌ علوم ریاضی و فنی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت کنند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت:‌ بیشترین داوطلبان امسال در رشته‌های تجربی،‌ هنر و انسانی با هم رقابت می‌کنند تا از بین شرکت‌کنندگان، برگزیدگان راهی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور شوند.

حبیبی افزود: از مجموع 27 هزار داوطلب کنکور امسال، 16 هزار داوطلب خانم و 10 هزار و 600 داوطلب آقا هستند که در حوزه‌های مختلف سواد و یادگیری خود را مورد محک و سنجش قرار می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش شده تا بهترین و شایسته‌ترین فضا برای آزمون امسال مهیا شود تا داوطلبان با کمترین دغدغه بتوانند رقابت خود را انجام داده و در نهایت مهرماه در صندلی‌های دانشگاه‌ها جلوس کنند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: در اولین روز برگزاری این آزمون شرایط مطلوبی را برای رقابت داوطلبان کنکور شاهد بودیم و این آزمون طی روزهای آینده نیز ادامه داشته و 11 تیرماه به اتمام می‌رسد.

خروج از نسخه موبایل