نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تدارک ویژه خادمیاران منطقه 14 تهران برای دهه کرامت

whatsapp image 2022 05 30 at 9.17.39 am

whatsapp image 2022 05 30 at 9.17.39 am

به گزارش خبر شهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران ، جلسه ستاد مشترک بزرگداشت دهه کرامت رضوی منطقه 14و برنامه ریزی برای انجام هماهنگی های لازم بین ارگانها و متولیان مراسم با حضور مدیران و برخی از روسای کانون های خدمت رضوی رضوی منطقه، معاون اجتماعی شهرداری منطقه، مدیران شهرداری منطقه 14 و نواحی، روسا و مسوولان وزارت آموزش و پرورش، سپاه ناحیه شهید محلاتی تهران، پلیس راهور، سرکلانتری، آتش نشانی روز شنبه مورخ 7 خرداد ماه در محل سالن جلسات شهرداری منطقه14، برگزار شد.
این مراسم پس از قرائت قرآن کریم با پخش بیاناتی از مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، سرود جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز شد. در ابتدای مراسم محمدعلی متبحری طی سخنانی ضمن ارایه تاریخچه ای از تشکیل خادمیاران رضوی اظهار داشت: حدود پنج سال قبل با فرمایشات و هفت توصیه اساسی مقام معظم رهبری به تولیت وقت آستان قدس رضوی از جمله بهره‌‏مندی معنوی از برکات آستان حضرت رضا علیه آلاف التحیة و الثناء، خدمت به زائران و ضعفا و نیازمندان، خدمت به مجاوران آستان مقدس رضوی، توجه به ظرفیت فرهنگی آستان قدس رضوی در عرصه داخلی و بین‏‌المللی، دفاتر استانی و مناطق خادمیاران رضوی، شکل گرفت.
وی ادامه داد: این منطقه با توجه به الطاف الهی و عنایت ویژه آقا امام رضا(ع) با بیش از 900 خادمیار در قالب 20 کانون خدمت و 100 عرصه خدمتی در سالهای متمادی از مناطق پیشرو خادمیاران در استان و کشور بوده است.
متبحری بیان کرد: مراسم های پاسداشت دهه کرامت در سال گذشته بدلیل شرایط اضطرار کرونایی بصورت مجازی برگزار شد و این جلسه برای آشنایی و تعامل و انجام هماهنگی های لازم جهت برگزاری این مراسم در سال جاری، برگزار شده است.
در ادامه دبیر ستاد دهه کرامت منطقه، مصطفی حبیبی ضمن تاکید بر همکاری و هماهنگی بین همه ارگان های ذیربط در مراسم جهت پیشگیری از موازی کاری و افزایش بهره وری اقدامات، اظهار داشت: برنامه های دهه کرامت از ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در روز 10 خرداد ماه و با برنامه افتتاحیه آغاز و در روز ولادت آقا امام رضا(ع) با مراسم اختتامیه 18 خرداد ماه به اتمام خواهد رسید.
وی در رابطه با اهم عناوین برنامه های یادشده گفت: کاروان مهربانی، شب 10 مسجد|ف غبار روبی مزار شهدا، جشن های محله ای و خیابانی، زیارت بقاع متبرکه، کاروان زیر سایه خورشید، برگزاری هیئت خادم الرضا(ع)، جشن بزرگ ولادت امام رضا(ع) در ورزشگاه شهید سعیدی.
در ادامه اعضا و مدعوین جلسه به اتفاق ضمن تاکید بر مشارکت، همکاری،‌ تعامل و‌ همیاری همه جانبه برای برگزاری مراسم و برنامه های دهه کرامت، نظرات و پیشنهادات تکمیلی خود را در راستای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم ارایه نمودند که از جمله اهم آن می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
برگزاری مراسم پرچم گردانی علاوه بر محل دستگاه ها و ارگانهای متقاضی، در بیمارستانهای منطقه با توجه به تاثیر و اهمیت آن برای بیماران و کادر درمان، برنامه ریزی برای اهدای سفر زیارت مشهد مقدس(بصورت منتخب) برای خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران، برپایی میز خدمت اداره کل آموزش و پرورش در کنار سایر میزهای خدمت در مساجد منطقه، آمادگی برای همکاری جهت حضور دانش آموزان در مراسم ها به ویژه مراسم جشن بزرگ ولادت امام رضا(ع)، استفاده از توانمندی های دانش آموزان منطقه بصورت گروههای سرود، تئاتر و …، برگزاری آموزش های ایمنی و آتش نشانی در کنار سایر برنامه ها، تجلیل از شهدای آتش نشان منطقه در ساختمان پلاسکو، برگزاری مراسم های اجتماعی ویژه خواهران با محوریت بانوان خادمیار در فرهنگسرا و سرای محلات منتخب منطقه.
لازم به ذکر است طی اعلان دبیر ستاد دهه کرامت منطقه 14، پیشنهاد لازم جهت تغییر نامه خیابان خاوران به نامه متبرک امام رضا(ع)، به شورای اسلامی شهر تهران ارایه شده است.
در پایان معاون اجتماعی شهرداری منطقه آمادگی کامل آن مجموعه با تمام توان و امکانات را جهت حضور و همکاری در برگزاری مراسم دهه کرامت اظهار داشت و مقرر شد جلسه آتی برای هماهنگی ریز اقدامات و هماهنگی کامل، برگزار شود.

خروج از نسخه موبایل