نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

محفل شهدایی خادمیاران رضوی شهرستان شهریار برگزارشد

whatsapp image 2022 05 25 at 2.06.01 pm

whatsapp image 2022 05 25 at 2.06.01 pm

به گزارش خبر شهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان  تهران ، به همت کانون ایثار و شهادت و با حضور خانواده های معظم شهدا و خادمیاران رضوی، مراسمی تحت عنوان “محفل شهدا” در مهدیه آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) شهرستان شهریاربرگزارگردید.
این مراسم به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالروز آزادی خرمشهربه عنوان نقطه عطفی درتاریخ دفاع مقدس ملت ایران در عملیات غرورآفرین بیت المقدس رزمندگان اسلام و نقش کلیدی شهید سیدمحمد علی جهان آرا در فتح خرمشهر برگزارشد.
خادمیار مهدی نصیرلو از فعالان کانون ایثار وشهادت خدمت رضوی شهرستان شهریار، دراین مراسم با اجرای ویژه برنامه جامع و تدوین شده به بیان رشادت های فاتح خرمشهرشهید سیدمحمدعلی جهان آرا پرداخت.
شهیدسیدمحمدعلی جهان آرا، متولد سال ۱۳۳۳ در خرمشهر بود. او از ۱۵ سالگی به صف مبارزه بر ضد طاغوت پیوست و در سال ۱۳۴۹ به عضویت گروه حزب الله خرمشهر درآمد و پا به پای افراد این گروه، تلاش وسیعی را دربراندازی رژیم پهلوی آغاز کرد.
شهیدجهان‌آرا یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی و در عملیات هایی مانند نبرد خرمشهر و حصر آبادان، نقشی کلیدی بر عهده داشت، او همچنین قبل از جنگ تحمیلی به مبارزه با منافقان و عوامل مزدوری که از خارج مرزها تحریک می‌شدند، پرداخت و بسیاری از توطئه‌هایی را که بر ضد نظام اسلامی طراحی می‌شد، خنثی کرد.
شهیدجهان آرا در هدایت حرکت های مردمی و بسیج نیروهای نظامی و سازماندهی آنان بر ضد نیروهای بعثی نقش اساسی داشت و پس از خدمات فراوان به اسلام و انقلاب و به خصوص شهر خرمشهر در سال ۱۳۶۰ در یک سانحه هوایی به شهادت رسید.

خروج از نسخه موبایل