نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آیین شکوه مادری در شهرستان قرچک برگزار شد

به گزارش خبر شهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران ، به همت کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی شهرستان قرچک به مناسبت هفته ملی جمعیت، مراسمی با هدف تکریم مقام والای مادر و ترویج مسئله فرزندآوری تحت عنوان مراسم “شکوه مادری” برگزار و از مادران جوان دارای حداقل ۳ فرزند تجلیل شد.
این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز و با پخش مستندی پیرامون محاسن فرزندآوری و معایب تک فرزندی ادامه یافت و سپس رقیه فروغی، کارشناس علوم اجتماعی و از یاوران رضوی به ایراد سخنرانی پرداخت.
فروغی اظهار کرد: هدف از این پویش فرهنگی-اجتماعی تجلیل از مادران نمونه ای است که کنار مشغولیت های مختلف خانوادگی، شغلی و تحصیلی نقش مادری را به عنوان سمت اصلی خود برگزیده و طبق منویات مقام معظم رهبری پیرامون جلوگیری از بحران پیری جمعیت کشور، نقش آفرینی کرده اند.
وی افزود: شما برای رفع معضل پیری و کاهش جمعیت نسل مسلمین و تشیع با به دنیا آوردن و تربیت فرزندانی که در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت باشند هم عهد و هم پیمان شده اید و ان شاءالله با استعانت از حضرت فاطمه الزهرا(س) فرزندان صالحی تحویل جامعه فردای ایران اسلامی خواهید داد.
وی اشاره داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در احادیث مختلف خانواده های پرجمعیت را مایه مباهات دانسته اند و در مجموع احادیث و روایات مسئله افزایش نسل شیعیان را حائز اهمیتی تلقی می فرمودند.
در این مراسم که با حضور ۱۸ نفر از خادمیاران و یاوران رضوی کانون خدمت رضوی شهرستان قرچک و با هزینه ای بالغ بر ده میلیون ریال در مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها این منطقه به مدت ۲ ساعت برگزار شد، از مادران دارای ۳ فرزند به بالاتر تجلیل به عمل آمد و هدایایی به رسم یادبود به ایشان تعلق گرفت.
شایان ذکر است که در پایان نونهالان و کودکان حاضر در مراسم با اجرای سرود “سلام فرمانده” عرض ارادت خود را با زبان خالص کودکانه به محضر مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ابراز داشته و با نایب ایشان مقام معظم رهبری دست بیعت دادند تا ان شاءالله در آینده از سربازان ایشان و موثر در تحقق ظهور حضرت باشند.

خروج از نسخه موبایل