نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

جمع آوری ۵۰۰ معتاد متجاهر در پایتخت /خرده‌فروش‌ها راه‌های فرار از قانون را یاد گرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر که پیش از ظهر امروز در محلات شوش، هرندی و مولوی برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز ۵۰۰ معتاد متجاهر از ساکنین این محلات جمع آوری شدند و البته ما این تعداد را براساس ظرفیتی که به ما اعلام کرده بودند شناسایی و جمع آوری کردیم. در واقع اگر به ما آمار ۲۰۰۰ نفری را اعلام می‌کردند ما این آمادگی را داشتیم که ۲۰۰۰ نفر را جمع آوری کنیم و این ۵۰۰ نفر با توجه به ظرفیتی جمع آوری شده که به ما اعلام کردند.

رحیمی با بیان این‌که همچنان حدود ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ هزار معتاد متجاهر در سطح تهران داریم که باید ساماندهی شوند، گفت: همچنین حدود ۷۰۰۰ خرده‌فروش داریم که این افراد نیز باید دستگیر شوند و با آنها برخورد شود. من تاکید کردم که باید برای این افراد فراتر از سازوکار اداری وارد عمل شویم چرا که در واقع خرده‌فروش‌ها راه‌های فرار از قانون را یاد گرفته‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: متاسفانه برخی از این خرده‌فروش‌ها معتاد متهاجر بوده و حتی اقدام به سرقت نیز کرده‌اند. ما این معتادان متجاهر را جمع آوری می‌کنیم و باز در یک چرخه معیوب به سمت معابر و خیابان‌ها باز می‌گردند.

رحیمی با بیان این‌که در مجموع ۳۰۰ خانه پلاک قرمز در تهران قرار دارد که ۱۰۷ خانه در محدوده شوش، مولوی و هرندی قرار گرفته است، گفت: ما از این تعداد توانستیم با پیگیری‌های زیاد هفت باب از این منازل را که به پاتوق و محل مصرف مواد مخدر تبدیل شده بود، تخریب کنیم. در این خصوص ما نیاز داریم تا دستگاه‌های مختلف همکاری‌ بیشتری با ما داشته باشد. پلیس ورودی تمامی این خانه‌ها را با گچ سفید پوشانده است اما متاسفانه شاهد آن هستیم باز هم معتادان متجاهر به شیوه‌های مختلف وارد این خانه‌ها می‌شوند.

وی همچنین با بیان این‌که تعداد زیادی از معتادان متجاهر کبر یا صغر سن معتادان متجاهر زن و معتادان دارای زخم باز همچنان رها بوده و فضایی برای نگهداری از آنها ایجاد نشده است، اظهار کرد: البته با پیگیری‌هایی که اخیرا اعلام شده ۲۰۰ ظرفیت جدید برای نگهداری از معتادان زخم باز پیش‌بینی شده است.

رحیمی اضافه کرد: خوشبختانه وزیر کشور، استاندار و شهردار تهران به این موضوع توجه داشته و اقدامات خوبی بناست که انجام شود و ما باید برای این موارد ظرفیت‌سازی کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بر ضرورت اصلاح فرآیند بازپروری معتادان متجاهر نیز تاکید کرد و گفت: باید این فرآیند اجرا شود و شرایط به گونه‌ای باشد که یک معتاد پس از ورود به این مراکز و خروج از آن شغلی مناسب یافته و موقعیت اجتماعی پیدا کند که دیگر به سراغ مصرف مواد مخدر نرود. لازم است فرآیند سم‌زدایی و ترک اعتیاد این افراد به طور کامل انجام شود که این مهم جز با همراهی تمامی دستگاه‌ها ممکن نخواهد بود. پلیس فقط یک حلقه از این فرآیند است.

خروج از نسخه موبایل