نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

توصیه‌ای پای میز خدمت رضوی برای میانسالان و کهنسالان؛ دور نمک و چربی را خط بکشید

whatsapp image 2022 07 11 at 9.38.10 pm

whatsapp image 2022 07 11 at 9.38.10 pm

به گزارش خبر شهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران ؛ خادمیاران رضوی کانون منطقه 8 (ثامن) تهران در آستانه دهه امامت و ولایت با کلید زدن «طرح سنجش سلامت ویژه خادمان رضوی و خانواده معزز شهدا»، به سراغ پایش سلامت این قشر جامعه رفتند و زمینه سلامت‌سنجی رایگان را تدارک دیدند تا تشویقی برای جدی گرفتن این مقوله مهم در نزد مردم باشد.



در این رویداد که میزهای مختلفی برای مراجعان و متقاضیان از سوی خادمیاران رضوی تدارک دیده شده بود، بخش ویزیت پزشک بیش از سایر بخش‌ها مورد استقبال قرار گرفت که خادمیاران با توجه به جاری بودن پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا، مجبور به ساماندهی و نظم دادن صفوف مراجعه شدند و بخش‌های مختلف و قابل استفاده مسجد صاحب‌الزمان(عج) را برای انتظار مردم تدارک دیدند.

فاطمه سادات مجتهدی، رزیدنت داخلی که در این مراسم حضور داشت با اشاره به اینکه بیشتر مراجعات مربوط به افراد سالمند بود، اظهار کرد: بیشتر این افراد هم سابقه فشار خون و برخی هم سابقه دیابت داشتند و از اینکه چنین طرحی از سوی کانون خدمت رضوی منطقه 8 (ثامن) تهران اجرایی شده، بسیار استقبال کردند.

وی خاطر نشان کرد: در میان این افراد هم بودند کسانیکه سابقه مشکلات روان‌پزشکی داشتند که مجبور بودیم برای طی فرآیند تخصصی، آنان را به روانپزشک ارجاع دهیم.

این پزشک داخلی عنوان کرد: به شدت توصیه می‌کنم که تمامی افراد در استفاده از غذاهای چرب و پر نمک احتیاط کنند زیرا عدم پرهیز، آنان را در میانسالی و کهنسالی با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند؛ بنابراین پر واضح است که عمده نسخ تجویزی ما برای مراجعه‌کنندگان علاوه بر «آزمایش سه ماهه برای کنترل قند خون»، رژیم غدایی کم چرب و کم نمک بود.

مجتهدی گفت: همچنین برای کهنسالان و میانسالانی که با این مشکلات مواجه هستند، توصیه ورزش روزانه یا حداقل 30 دقیقه در هفته را داریم که هم به کاهش وزن کمک می‌کند و هم برای کنترل قند خون بسیار موثر است.

طرح سنجش سلامت ویژه خادمیاران رضوی و خانواده‎‌های معزز شهدا در چهارشنبه امام رضایی 15 تیرماه

خروج از نسخه موبایل