نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

رانندگان تعقیب کننده آمبولانس‌ها با طرح کوچه نجات جریمه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: یکی از مشکلاتی در کشور داریم خطای بعضی از رانندگان است که در رسیدگی به مصدومان مشکلاتی را رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه در بیشتر شهر ها و محور ها که تصادفی رخ می دهد، بار ترافیکی را داریم، افزود: زمانی که یک حادثه رخ می دهد خودرو های اورژانسی برای ما در اولویت هستند. لاین اضطرار در بسیاری از محور ها وجود دارد اما رانندگان در زمان ترافیک از این مسیر ها عبور می کنند.

سردار هادیانفر تصریح کرد: عدم همکاری با خودرو های اورژانسی که مصدومان را حمل می کنند مشکلاتی را رخ می دهد.

وی با اشاره به طرح مشترک اورژانس و پلیس راهور گفت: کوچه نجات را طرحی کردیم که براساس این طرح، دوربین هایی برای اعمال جریمه تعقیب کنندگان آمبولانس ها نصب می ‌شود.

رئیس پلیس راهور افزود: در همه دنیا خودرو ها برای حرکت خودروهای امدادی کنار می روند اما در ایران بسیاری از رانندگان برای فرار از ترافیک پشت این خودرو ها حرکت می کنند.

سردار هادیانفر ادامه داد: با نصب دوربین های ثبت تخلف پشت آمبولانس ها پلاک، افراد متخلف ثبت می شود و بالافاصله این وسیله ها توقیف و اعمال قانون می شوند.

وی ادامه داد: نصب کردن دوربین ها پشت آمبولانس کار سختی نیست و باید طی جلساتی این موضوع محقق شود؛ همچنین رسانه ها باید دراین زمینه فرهنگ سازی کنند تا در چنین شرایطی راه برای عبور اورژانس باز شود.

همچنین سرهنگ جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد: سقف سرعت مجاز برای آمبولانس‌ها و خودروهای امدادی با خودروهای سواری در معابر متفاوت است. از این رو ممکن است مثلا خودرویی اقدام به حرکت در پشت آمبولانس کند و آمبولانس در مسیری که سقف سرعت آن ۶۰ کیلومتر بر ساعت است، با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. در این شرایط علاوه بر جریمه ۳۰ هزار تومانی مذکور، جریمه سرعت غیرمجاز و نمره منفی نیز برای متخلف ثبت خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل