نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

هییت خدام الرضا(ع) شهرقدس همزمان با دهه کرامت تشکیل شد

whatsapp image 2022 06 12 at 3.28.33 pm

whatsapp image 2022 06 12 at 3.28.33 pm

به گزارش خبر شهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران ؛ همزمان با دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) هییت خدام الرضا شهرقدس با حضور رابط کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قدس، مسوولین کانون‌ها، خادمیاران و یاوران رضوی افتتاح شد.





این مراسم با اقامه نماز مغرب و عشاء در معیت پرچم متبرک رضوی آغاز شد و با ذکر صلوات خاصه، قرائت زیارت امین الله و مداحی خادمیاران رضوی ادامه یافت.

حجت الاسلام جعفر واضحی آشتیانی مبلغ دینی و مدرس حوزه، با حضور در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات خالصانه‌ای که در خدمتگزاری به آستان مقدس امام هشتم انجام می‌شود اظهار کرد: یکی از مصادیق خدمتگزاری، خدمت به زائران اهل‌بیت است، همان طور که در دهه کرامت با حضور خادمیاران در بیمارستان و مراکز ترک اعتیاد و مراکز عمومی دیگر این مطلب ثابت شده است.

وی به اهمیت گره‌گشایی از کار مردم اشاره کرد و افزود: در حدیثی آمده که باز کردن گره از کار کسی از اعتکاف در خانه خدا ثوابش بیشتر بوده و خدمتگزاری به آستان مقدس امام رضا(ع) بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: مردم نگاه ویژه‌ای به خدمتگزاران حضرت دارند و باید از این فرصت نهایت استفاده را برد و قدر این فعالیت‌های خالصانه را دانست.

مدرس حوزه درخصوص تشکیل هیئت در جامعه دینی گفت: یکی از امورات مهمی که اهل بیت سفارش کردند همنشینی با شیعیان و مرور کردن احادیث ائمه اطهار(ع) و برگزاری محافل معنوی و مجالس روضه است.

وی ادامه داد: هییت باید با شاخصه‌های دینی همراه بوده و شور و شعور را در کنار تبیین معارف دین داشته باشد و امام رضا(ع) و امام صادق(ع) بر هر دو تاکید دارند.

گفتنی است، در پایان مراسم با اهدای بسته‌های تبرکی و توزیع طعام متبرک به نمک رضوی از حاضرین پذیرایی به عمل آمد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل