نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

به مناسبت دهه کرامت، کتاب «عیون اخبار الرضا» توسط کانون خدمت رضوی منطقه ۶ تهران معرفی شد

whatsapp image 2022 06 12 at 8.12.39 pm

whatsapp image 2022 06 12 at 8.12.39 pm

به گزارش خبر شهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران ؛ به مناسبت دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام، کانون کتاب و کتابخوانی منطقه ۶ تهران اقدام به برگزاری کارگاه معرفی کتاب با عنوان عیون اخبار الرضا(ع) کرد.
در این کارگاه ضمن معرفی کلی کتاب و موضوعات آن که شامل اخلاق، سیره، کلام و فقه است،گوشه ای از اهمیت و ویژگی های کتاب بیان و باب های ۶۹ گانه آن معرفی شد. در ضمن احادیثی از کتاب انتخاب و برای شرکت کنندگان قرائت شد..
محمد بن علی بن موسی بن بابویه قمی مشهور به شیخ صدوق عالم بزرگ شیعه قرن چهارم هجری قمری است که در سال ۳۰۵ قمری در قم به دنیا آمد و در سال ۳۸۱ در ری وفات نمود.
او را می توان بزرگ ترین محدث و فقیه مکتب حدیثی شیعه به شمار آورد و حدود ۳۰۰ اثر علمی از او دانسته اند که بسیاری از آن مفقود شده است.
کتاب عیون اخبار الرضا یا عیون اخبار، زبان عربی بوده که درباره زندگی و آثار امام رضا علیه السلام نقل شده و روایات امام(ع) در آن جمع آوری شده است. این کتاب از منابع مهم روایی شیعه به شمار می آید و مانند دیگر آثار شیخ صدوق از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار است.
تعداد شرح ها و ترجمه های این کتاب به ۱۵ شرح و بیش از ۱۰ ترجمه می رسد.
احادیث این کتاب در ۶۹ باب تنظيم شده که بخشی از آن سخنان امام رضا علیه السلام است و بخش دیگر آن را در مورد امامان پیش از خود روایت کرده است.

خروج از نسخه موبایل