نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اجتماع بزرگ امام رضایی ها در منطقه 14 تهران

whatsapp image 2022 06 09 at 12.52.38 pm

whatsapp image 2022 06 09 at 12.52.38 pm

به گزارش خبر شهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران ؛ اجتماع بزرگ امام رضایی های دارالمومنین تهران با جشن باشکوه میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج امام علی ابن موسی الرضا(ع) با حضور مردم مومن و ولایی منطقه14 به همراه خادمان کاروان زیرسایه خورشید و خادمیاران و یاوران رضوی و به برکت پرچم متبرک رضوی در روز چهارشنبه مورخ 18 خرداد ماه در محل ورزشگاه آیت الله سعیدی واقع در اتوبان شهید محلاتی تهران، شد.
همزمان با دهه کرامت رضوی و به مناسبت بزرگداشت میلاد باسعادت شمس الشموس امام رئوف حضرت امام رضا(ع)، قریب به تعداد 4000 نفر از مردم ولایت مدار دارالمومنین تهران که افتخار اهدای بیش از 2700 شهید هشت سال دفاع مقدس و تعداد 11 شهید مدافع حرم به کشور اسلامیمان را دارند، با شکوه هرچه تمام تر در مراسم اجتماع بزرگ امام رضایی ها، حضور یافتند.



این مراسم از ساعت 18 با قرائت قرآن کریم، سرود جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه امام رضا(ع) در ورزشگاه آغاز گردید.
در ادامه سرود سلام فرمانده با حضور فرزندان برومند دهه هشتاد و دهه نود که حضور و مشارکت آنها در مراسم بسیار چشمگیر و مایه مباهات بود با شوری مثال زدنی و همراهی و همنوایی تمامی حاضران، اجرا شد.

در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس امام رضا(ع) با تولید و اکران فیلم ضد اسلامی و ایرانی عنکبوت مقدس و برگزیده شدن آن در جشنوار کن که سالهاست با اهداف سیاسی و تحت فشار لابی های صهیونیستی مایه شرم و خفت کشورهای تولید کننده آن است بیانیه ای توسط دبیر ستاد دهه کرامت منطقه مصطفی حبیبی قرائت شد و خادمیاران و یاوران در کانون های خدمت رضوی منطقه به همراه ساکنان منطقه با قلب هایی همراه با خشم، محکومیت این اقدام موهوم را، اعلان داشتند.







حجت السلام و المسلمین حاج محمود ریاضت ضمن تشکر از حضور پرشور مردم منطقه در این مراسم متبرک اظهار داشت: معرفت به امام رضا(ع) امری بسیار مهم و ضروری است. در حدیث «سلسلة الذهب» که از جمله مشهورترین احادیث می باشد؛ حضرت به شكل روایی از یكایك پدران معصوم خود نقل نمودند كه «خدا فرمود: “لا اله الا الله” دژ من است و هر كه در آن دژ داخل شود از عذاب من ایمن است» و سپس امام اینگونه فرمودند كه «این حدیث شرط هایی دارد كه من یكی از شرط های آن هستم». امام رضا(ع) با این خطبه، خودشان شرط ورود به حصن اهل بیت، معرفی کردند.



محمود ریاضت در ادامه اظهار داشت: علی بن مهزیار می گوید به امام جواد«علیه السلام» عرض کردم آیا زیارت حضرت رضا(ع) فضیلت بیش تری دارد یا زیارت امام حسین(ع)؛ حضرت فرمود: «زیارت قبر پدرم با فضیلت تر است؛ زیرا همه مردم به زیارت امام حسین می روند، اما قبر پدرم را تنها شیعیان خاص زیارت می کنند». آن حضرت زائران و مجاوران فراوانی دارند لیکن تنها زایرانی که آن حضرت به به عنوان امام و ولی خود زیارت می کنند، شیعیان اثنی عشری هستند.
وی در انتهای سخنان خود افزود: روز 23 ذی القعده روزی بسیار شریف و روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) از دور و نزدیک است که از خداوند متعال توفیق زیارت آن حضرت در این روز گرامی را برای همه این جمع، مسالت می نمایم.
ادامه مراسم با مداحی و سرود خوانی مداحان اهل بیت کربلایی موسی رضایی و کربلایی سید امیر حاج احمدی و همچنین سرود خوانی گروه سرود بچه های حاج قاسم سلیمانی، همراه بود.



در پایان مراسم با انجام قرعه کشی، به چهار نفر از حضار با انجام قرعه کشی به رسم یادبود هدایایی شامل یک جلد نفیس کلام الله مجید متبرک به حرم امام رضا(ع) و همچنین یک قطعه اسکناس متبرک داخل ضریح حضرتی توسط دبیر ستاد کرامت رضوی استان تهران و دبیر کانون های خدمت رضوی استان تهران علیرضا جانه، تقدیم شد.

خروج از نسخه موبایل