نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری/کدام استان‌ها بیشترین حادثه را داشتند؟

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، آمارهای حوادث منتهی به چهارشنبه آخر سال و روزهای پایانی سال همیشه نگران‌کننده و رنج‌آور است، از قطع انگشتان و دست گرفته تا کوری چشم عیدی حوادث پایانی سال است.

به‌رغم اقدامات پیشگیرانه همواره شاهد بروز حوادث ناخوشایندی از سوی هنجارشکنان در آستانه سال نو هستیم و پلیس هم برای کاهش حوادث، طرح‌هایی را با رویکرد محله محوری در دستور کار قرار داده است.

امسال هم استان‌های مختلف شاهد وقوع حوادث متعددی بود که نشان می‌دهد همچنان تا فرهنگ‌سازی درزمینهٔ برگزاری جشن چهارشنبه‌سوری و صفر شدن تلفات و خسارات فاصله‌داریم.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در آخرین آمارها از مصدوم شدن ۲۸۱۷ نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری خبر داده است. مجتبی خالدی گفت: ۹۰ درصد از ۲۸۱۷ مصدوم حوادث چهارشنبه‌سوری، تحت مداوا قرارگرفته و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

وی با اعلام اینکه ۲۷۵ نفر بستری و تحت درمان هستند، افزود: ۳۴ نفر از مصدومان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند. خالدی با اعلام ۱۹ فوتی حوادث چهارشنبه‌سوری، گفت: بیشتر فوتی‌ها مربوط به ۲ استان آذربایجان شرقی و قم بوده است.

وی همچنین از ۱۷۱ مورد قطع عضو خبر داد و افزود: ۸۸۰ نفر از ناحیه چشم مصدوم شده‌اند. خالدی گفت: ۸۵۰ نفر نیز دچار سوختگی‌های متوسط شده‌اند.

خروج از نسخه موبایل