نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

جشن افتتاحیه دهه کرامت در منطقه 14 تهران

whatsapp image 2022 06 01 at 8.25.46 pm

whatsapp image 2022 06 01 at 8.25.46 pm

به گزارش خبر شهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران ؛ مراسم هیئت خدام الرضا(ع) با حضور پرشور خادمیاران رضوی و دلدادگان امام رئوف(ع) دارالمومنین تهران، در سی امین روز ماه شوال مطابق با 10 خردادماه 1401 و شب ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، برگزار گردید.
میزبان اولیه برگزاری مراسم بدلیل ایجاد مشکلاتی، امکان تامین فضای مراسم را نتوانست تقبل نماید که با توفیقات و عنایات امام رئوف(ع) و حرکت جهادی مسوولان و خادمیاران گرامی، هماهنگی‏ها و اطلاع رسانی لازم در سریعترین زمان ممکن برای برگزاری مراسم در مسجد امام محمد تقی(ع)، فراهم گردید.
این مراسم پس از قرائت قرآن کریم، سرود جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز گردید.
در ابتدای مراسم محمدعلی متبحری، مسئول کانون های خدمت رضوی منطقه طی سخنانی ضمن پوزش از تغییرات و جابجایی‏های مکان برگزاری مراسم و تبریک ایام اظهار داشت: هر حرکت و خدمتی که انجام می‏دهیم به برکت خون پربرکت شهدا هست که باید همیشه قدردان این عزیزان باشیم و با ذکر این مهم که همه عزیزان خادمان و نوکران امام رضا(ع) هستیم تاکید کردند که هیچ ارجهیتی به جهت منصب و پست و جایگاه نسبت به همدیگر نداریم و انشاالله که آن امام بزرگوار، ما را به خادمی خود بپذیرند.







در ادامه مراسم محمدرضا شکوری مسوول کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه طی سخنانی توضیحاتی را در خصوص برنامه‏های این ایام، بیان کرد.
حجت الاسلام و المسلمین کدخدارستم با سخنرانی در مورد ایام دهه کرامت و با ذکر روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: در روز قیامت منادی ندا می‏دهد کسی هست که حقی بر گردن خداوند داشته باشد؟ هیچ شخصی پاسخ نمی‏دهد و این موضوع سه بار تکرار می‏شود و در هر بار، هیچ کسی پاسخ نمی‏دهد. جبرایل امین به پیامبر اکرم(ص) عرضه می‏دارد خداوند متعال می‏فرماید: هر کسی برای رضای من به مردم خدمت کرد و هیچ توقعی از آن خدمت نداشت، بر من حق دارد.
وی ادامه داد: برای نگاهداشتن کرامت اولیا و معصومان باید عارف به حق آنها باشیم. امام صادق(ع) فرمودند عارفاً به حقه یعنی حلال ما را حلال بدانید و حرام ما را حرام بدانید. کرامت یعنی آنچه را که بالادستی قبول کرده قبول کنیم.
وی افزود: حدیثی از امام صادق(ع) نقل شده که فرمودند: «به زودی دختری از ما در شهر قم دفن می‏شود که شفاعت او به تنهایی کل محشر را بس است». در بعضی روایات است که دو باب و برخی روایات است که سه باب از بهشت از قم، باز می‏شود. قم بابی از ابواب بهشت و مظهر رحمانیت خداوند است، شفیعه ای آنجا است که اشیانه آل پیامبر است که این از برکات بانوی مکرمه حضرت فاطمه معصومه(س)، می‏باشد.
وی بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) دارای مقام معصومه اکتسابی است. باید اهمیت و قدر این موضوع را بدانیم. امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) صاحبان ما و این کشور هستند و ما همگی میهمان این بزرگواران هستیم. از جمله اهم دلایل مرتبه و علویت حضرت معصومه(س) خصوصیات و ویژگی‏های ایشان در دفاع از ولایت؛ هجرت در راه دین؛ مظهر تحول جامعه بودن؛ می‏باشد.
در ادامه مراسم حامد متبحری جانشین منطقه در خصوص برنامه‏های دهه کرامت گفت: یکی از اولویت‏های کانون‏های خدمت رسانی، دفاتر خدمت رسانی مساجد می باشند که به برکت این ایام،‌ شش مسجد دیگر نیز به کانون های مساجد منطقه،‌ اضافه شده است. در حال حاضر 12 مسجد در منطقه فعال شده اند که تلاش و هدف گذاری مجموعه خادمیاران، افزایش این مساجد به تعداد 40 عدد تا پایان سال جاری می‏باشد.
وی ادامه داد: تغییراتی در برخی از مسوولان کانون‏های خدمت منطقه صورت گرفت که عبارتند از: کانون تبلیغات، کانون خیرین، کانون جهادی و کانون خبر و رسانه.
وی افزود: در راستای تجمیع و هماهنگی خیرین و خیریه ‏ها، «مجمع خیریه‏ های رضوی» در منطقه راه اندازی شد که اساسنامه آن تهیه و اطلاع رسانی می‏گردد و توصیه می‏شود که تمامی دوستان و عزیزان فعالیت‏های خود را در حوزه خیریه در قالب و چارچوب مجمع خیریه‏های رضوی، تجمیع نمایند.
در پایان مراسم با توجه به شب عید ولادت، حاضرین از مداحی اهل بیت بهره مند شدند و در حین برگزاری مراسم از حاضرین با شربت و شیرینی، پذیرایی به عمل آمد.

خروج از نسخه موبایل