نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

بازتاب راهپیمایی متفاوت ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، راهپیمایی امروز مردم ایران در چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در مسیرهای تعیین‌شده و به دلیل وجود بیماری همه‌گیر کرونا امسال با موتور سیلکت و خودرو انجام شد، در رسانه‌های خارجی مورد توجه قرار گرفت.
خبرگزاری آناتولی در توئیتی به زبان فارسی نوشت: مراسم گرامیداشت ۲۲ بهمن و چهل و سومین سالگرد انقلاب ایران، در تهران و سراسر این کشور برگزار شد.
نسخه عربی شبکه تی آر تی در حساب کاربری خود در یوتیوب با انتشار این تصاویر نوشت: ایرانیان چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی داشتند و پرچم آمریکا را در تهران آتش زدند.
نشریه تایمز هند نیز با پوشش این مراسم، نوشت: ایرانی‌ها ۴۳ اُمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرند. این نشریه نوشت: هزاران خودرو و موتورسیکلت در جشن چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ (۱۳۵۷ شمسی) در روز جمعه رژه رفتند.
بازتاب راهپیمایی متفاوت ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی


خبرگزاری آناتولی نیز با بازتاب راهپیمایی پیروزی انقلاب نوشت: ایران، سالگرد انقلاب ۱۹۷۹ را با راهپیمایی خودرو‌های سواری برگزاری می‌کند.
این خبرگزاری نوشت: مقامات بهداشتی بخاطر افزایش موارد ابتلا به کرونا، محدودیت‌هایی را بر کاروان‌های پیاده اعمال کرده است.


نشریه «میدل ایست آنلاین» نیز با بازتاب راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نوشت: ایرانی‌ها ۴۳ امین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرند.

این نشریه در ادامه پوشش راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت» هزاران خودرو و موتورسیکلت در جشن ۴۳ اُمین سالگرد انقلاب اسلامی در روز جمعه رژه رفتند؛ هر چند شماری راهپیمایان پیاده نیز برای دومین سال متوالی به دلیل نگرانی‌ها از همه گیری کرونا، در این مراسم حضور یافتند.

خبرگزاری رویترز نیز باز بازتاب این رویداد، سخنان رئیس جمهوری در سالگرد ۴۳ امین سالگرد را انعکاس داد و نوشت: رئیس جمهور ایران می‌گوید تهران هرگز امیدی به مذاکرات هسته‌ای وین ندارد.

پایگاه خبری روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به برگزاری این مراسم با شرکت هزاران دستگاه خودرو و موتور سیکلت اعلام کرد، با وجود برگزاری خودرویی این مراسم برای دومین سال متوالی بعلت شیوع کرونا، مردم حاضر در خیابان‌ها نیز با حمل پرچم ایران و دست نوشته‌های «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» شعار‌های انقلابی سر می‌دادند.

واشنگتن پست در ادامه افزود، گروه‌هایی در تهران و جا‌های دیگر پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند که یک رسم معمول در این تجمع‌ها در ایران است.

پایگاه اینترنتی شبکه‌”ای بی سی نیوز” در گزارشی نوشت: ایرانیان چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در میان نگرانی‌ها درباره همه گیری کرونا جشن می‌گیرند.

در گزارش‌ ای بی سی نیوز از ایران آمده است: به مناسبت چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ ایران امروز هزاران دستگاه خودرو و موتور سیکلت در خیابان‌ها به حرکت در آمده اند و جمعیت مردمی با در دست داشتن پرچم ایران در حال شعار دادن هستند و پلاکارد‌هایی را به همراه دارند که بر روی آن‌ها «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» نوشته شده است، گرچه بخاطر نگرانی‌های مرتبط با همه گیری کرونا برای دومین سال متوالی شمار کمتری از مردم پیاده در این مراسم شرکت می‌کنند.

شبکه خبری یورونیوز با پخش تصاویری از مراسم جشن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران این مراسم را به صورت زنده پوشش داد.

خروج از نسخه موبایل