نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ایران: کودکان بالای 5 سال برای تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، محمد هاشمی، سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، درباره روند واکسیناسیون علیه کرونا گفت: والدین می توانند از امروز جهت واکسیناسیون کودکان 5 تا 12 سال به مراکز واکسیناسیون در سراسر کشور مراجعه کنند.

به گزارش «ایسنا»، هاشمی با هشدار نسبت به «خطر سویه اُمیکرون کرونا برای کودکان» از آمار 20 درصدی بستری‌های مربوط به ویروس ‌کرونا در این گروه سنی خبر داده است.

وی در این باره افزود: کودکان هنوز در جریان دریافت اولین دز واکسن هستند. بنابراین کودکان ایمنی کافی در برابر کووید ندارند؛ بر همین اساس رعایت موارد بهداشتی و به‌ویژه استفاده از ماسک در این گروه سنی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت ایران همچنین نسبت به خطر ابتلای کودکان زیر پنج سال به کرونا به دلیل عدم انجام واکسیناسیون هشدار داده است.

گفتنی است، پیشتر واکسیناسیون گروه سنی 9 تا 12 سال در ایران از پنجم بهمن ماه آغاز شده بود و کودکان بالای پنج سال نیز از امروز می توانند واکسن دریافت کنند. مقامات بهداشتی این کشور، واکسن های «سینوفارم و پاستوکووک در دو نوبت» را برای تزریق به کودکان در نظر گرفته اند.

خروج از نسخه موبایل