نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

۸۹ درصد از جرائم سازمان‌یافته توسط پلیس فتا کشف شد

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، سردار مهدی حاجیان سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری که امروز دوشنبه بیستم دی ماه سال جاری برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که حضرت آقا فرموده‌اند سردار سلیمانی دارای مکتبی است که این مکتب انقلابی در دل نظام اسلامی بوده است.

وی اضافه کرد: در تبیین شخصیت حقیقی سردار سلیمانی باید بگویم که ایشان به عنوان راسخون در ولایت مداری، ایثار و فداکاری و یک قهرمان ارزشمند جهانی بود.

سخنگوی ناجا خاطرنشان کرد: پلیس فتا ۸۹ درصد از جرائم این حوزه را کشف نموده و در راستای جرائم سازمان یافته در فضای مجازی، ۱۹۵ پرونده باندی در این حوزه را کشف کرده که ۶۵ مورد مربوط به فیشینگ و ۳۴ فقره مرتبط با جعل کارت‌های بانکی بوده است.

سردار حاجیان تاکید کرد: در حوزه قاچاق دارو و فعالیت‌های غیر قانونی قاچاقچیان دارو در فضای مجازی نیز پلیس فتا موفق شد سقط جنین بیش از ۲۵ نفر از متهمان که در فروش داروی سقط جنین فعال بودند را که در بستر اینستاگرام فعالیت داشتند را دستگیر کرده و ۷۲ تارنما هم مسدود شدند.

دستگیری متهمانی با بیش از ۲۰ فقره سابقه سرقت
وی یادآور شد: بازدارنده نبودن مجازات‌هایی که برای متهمان جرائمی، چون سرقت‌های خرد تعیین می‌شود باعث تکرار جرم متهمان می‌شود و البته عملکرد پلیس در کشف سرقت‌های خرد موفق بوده است.

سخنگوی ناجا اضافه کرد: در بین متهمان سرقت‌های خرد به دلیل عدم بازدارنده بودن مجازات‌ها متهمانی را داریم که بیش از ۲۰ بار شناسایی و دستگیر شده و مجددا پس از آزادی دست به سرقت می‌زنند.

سردار حاجیان تصریح کرد: وظیفه جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر با پلیس است و ما در این امر به وظیفه خود عمل می‌کنیم و با بازدید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس جمهوری کشور از یکی از مراکز نگهداری از معتادان متجاهر تصمیمات خوبی گرفته و دستورات لازم صادر شد که امیدواریم در ادامه اتفاقات خوبی در این حوزه رخ بدهد.

وی افزود: در حال حاضر سند مالکیت خودرو، برگ سبزی که نیروی انتظامی صادر می‌کند بر اساس مصوبات قانونی که وجود دارد، سند رسمی محسوب می‌شود.

به گفته سردار حاجیان پلیس کانادا رسما اعلام کرد که مسئولان این کشور اراده‌ای در استرداد متهم ندارند.

وی تاکید کرد: استرداد متهمان خارج از کشور به اراده طرف مقابل و کشور هدف بستگی داشته و از اهمیت خاصی برخوردار است.

سخنگوی نیروی انتظامی اضافه کرد: برای تمام متهمان خارج از کشور اعلان قرمز صادر کرده‌ایم و در مورد پرونده مربوط به خاوری هم مقامات قضایی پیگیر موضوع هستند.

خروج از نسخه موبایل