نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

۱۸ دی ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

در حالیکه نقشه کرونایی کشور آبی است اما در روزهای اخیر شاهد تغییر رنگ چندین شهر به زرد و نارنجی هستیم که می‌تواند زنگ خطر جدی برای افزایش سرایت ویروس در سطح کشور باشد.

در همین حال محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ضمن اشاره به کاهش آمار فوتی‌های مبتلایان به کرونا در کشور، تاکید کرد: اُمیکرون در کمین است و نگرانی‌ها همچنان وجود دارد.

وی با بیان اینکه به صفر رساندن آمار فوتی‌های کرونا در گرو رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۴۸ درصد رسیده که این آمار خوبی نیست.

وی آخرین آمار موارد مثبت شناسایی شده اُمیکرون در کشور تا تاریخ ۱۷ دی ماه را ۴۶۷ نفر اعلام کرد. آمار مبتلایان به اُمیکرون به تفکیک استان به شرح ذیل است:

آذربایجان شرقی ۴/آذربایجان غربی ۱/اصفهان ۳۸/البرز ۴/بوشهر ۹/تهران ۸۵/چهارمحال و بختیاری ۱/خراسان رضوی ۷۸/زنجان ۸/سیستان و بلوچستان ۱۰/فارس ۱۱/قم ۱۱/کردستان ۱/کرمان ۳/کرمانشاه ۱۲/گلستان ۲/مازندران ۳۶/مرکزی ۹/هرمزگان ۱۲۲/همدان ۲/یزد ۱۷/لرستان ۳.

آخرین اطلاعات درباره وضعیت کرونایی کشور/ فوت ۲۶ هموطن دیگر

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۶ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند این درحالیست که🔹پس از ۶۱۴ روز، آمار شناسایی روزانه بیماران کرونایی سه رقمی شد.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، از دیروز(جمعه) تا امروز شنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۶۸ نفر از آنها بستری شدند.

پس از ۶۱۴ روز، آمار شناسایی روزانه بیماران کرونایی، سه رقمی شد. آخرین بار ۱۴ اردیبهشت سال گذشته، موارد جدید کرونا در کشور سه رقمی و ۹۷۶ نفر بود.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۹۲۵ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۸۴۷ نفر رسید.

در شبانه روز گذشته در ۱۵ استان کشور، هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت نشده و در ۱۲ استان نیز فقط یک مورد فوت، گزارش شده است.

تا کنون ۶ میلیون ۵۰ هزار و ۴۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

همچنین یک هزار و ۸۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

خروج از نسخه موبایل