نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شهیدی که ۳ بار «یا حسین» گفت و جان داد+تصاویر

اولین باری که آقا مجید به جبهه رفت، اواخر سال ۶۵ بود، آن زمان دوره آموزش نظامی دبیرستان ۴۵ روزه بود که اتمام این دوره هم‌زمان با شب عید شد. در عید نوروز سال ۶۶ که آخرین نوروز عمرش بود، به مادرش خیلی کمک کرد، طوری که اقوام می‌گفتند آقا مجید بیش‌ از بچه‌های دیگر هوای مادرش را دارد.

یک آرپی‌جی‌زن خوش تیپ

در همان مدت کوتاه به خاطر مهارت نقطه‌ای و دقیق آقا مجید در تیراندازی او را به سمت آرپی‌­جی زن گردان حضرت قاسم (ع) لشکر سیدالشهدا (ع) انتخاب کردند، در حالی که تنها ۱۷ سال سن بیش‌تر نداشت. البته آقا مجید یک خصلت دیگری هم داشت، اینکه به تیپ و ظاهرش بسیار اهمیت می‌داد. حواسش به خط اتوی شلوارش بود. موهایش همیشه شانه‌زده و پوتین‌هایش نیز واکس‌زده بود. در واقع او یک آرپی‌چی زن خوش‌تیپ لقب گرفته بود. 

۳ بار «یا حسین» گفت و شهید شد 

روز ۱۸ فروردین ماه سال ۶۶ در شلمچه عراق رزمنده‌های ایرانی در محاصره قرار گرفتند، در آن حین شیمیایی زده بودند، آقا مجید از پشت خاکریز بلند شد تا تک‌تیرانداز بعثی را بزند که گلوله‌ای به سرش شلیک شد، سه بار یا حسین گفت و به شهادت رسید. البته شرایط درگیری به گونه‌‌ای بود که امکان انتقال پیکرش به عقب نبود. والدینش برای اینکه درد مفقود‌الاثری فرزندشان کم‌تر شود یک قبر خالی در قطعه ۲۹ بهشت‌ زهرا (س) گرفتند که موقع دلتنگی جایی برای آرامش قلبشان باشد.

و حالا بعد از ۳۴ سال دوری و چشم انتظاری خانواده و دوستان، گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرشهر را بخوانید:

سلام
در معراج شهدای تهران هستم
شهید تازه تفحص شده که به معراج شهدا آورده اند و مادر ایشان و خواهرایشان و خانواده شهید و خانواده شهدای دیگر حضور دارند . مادر این شهید در جریان پیدا شدن پیکر و استخوان های فرزندش نیست و نیم ساعت قبل از مراسم به مادر و خانوادش خبر داده اند.

پیکر شهید مجید مسگر طهرانی در آغوش خانواده جای گرفت.











خروج از نسخه موبایل