نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

پخت و توزیع ۵۰۰ کیلو سمنوی نذری توسط خادمیاران رضوی شهرستان شهریار

به گزارش خبرشهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، دفترکانون خدمت رضوی شهرستان شهریار، آیین پخت سمنوی نذری به مناسبت دهه اول شهادت جانگداز حضرت فاطمه زهرا(ع) و به یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای دفاع مقدس، شهیدان مدافع حرم، اقتدار و سلامت، از ۴ لغایت ۶ دی ماه سال جاری به مدت سه روز در جوار آستان مقدس امامزاده اسماعیل علیه السلام شهرستان شهریار را برگزار کرد. در این مراسم خادمیاران، یاوران رضوی، خیرین، خانواده های معظم شهدا، محفل بسیجیان رهروان شهدا مسجد امیرالمومنین(ع) کهنز و مسئولان محلی با مشارکتی فعال و منسجم حضور داشتند.
خادمیاران و یاوران رضوی کانون های خدمت رضوی، در فضایی معنوی با توسل به صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) و با چشمانی اشک بار و ذکر سلام و صلوات و برگزاری روضه و دعای توسل و مدیحه سرایی به مدت سه شبانه روز در خدمت رسانی به عزاداران فاطمی و عموم مردم همت گماشتند. در این مراسم که با مشارکت و همدلی این عزیزان همراه شد، به میزان پانصد کیلو سمنوی نذری طبخ و در سحرگاه روز دوشنبه ۶ دی ماه بین زائران و شهروندان شهرستان شهریار توزیع شد.
حضور چشمگیر شهروندان، جوانان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت در محل پخت سمنو و توسل به بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برای طلب حاجت و رفع گرفتاری همراه با زمزمه های شبانگاهی و سحرگاهان زائران از جلوه های ویژه این آیین معنوی بود.
حجت الاسلام علی سلامت بخش مسئول کانون های خدمت رضوی شهرستان شهریار پس پایان آیین پخت و توزیع سمنوی نذری با ذکر آیه ۹۵ سوره مبارکه نساء، که برتری
مجاهدانی در راه خدا که با مال و جان خود جهاد کردند، بر قاعدان [ترک کنندگان جهاد] را ذکر می‌ کند و از پاداشی عظیم برای ایشان خبر می دهد، خادمیاران و یاوران رضوی را مصداق این مجاهدان دانستند‌.
وی در ادامه سخنان خود گفت: توفیق نوکری در آیین پخت سمنوی نذری فاطمیه اول به اتمام رسید‌. اما خوشا به حال کسانی که خالصانه در راه خدا که مصداق اتم آن محبت حضرت زهرا سلام الله علیها است قدم برداشتند و در این حرکت فرهنگی مشارکت کردند. هر محب و هر عزیزی که حتی یک ساعت در فضای ایستگاه صلواتی قرار می‌گرفت می‌توانست با تمام وجود برکات خاصه حضرت مادر را درک کند. اجر همگی شما با امیرالمومنین علیه السلام است.
قابل ذکر است ارزش تقریبی سمنوی توزیع شده در حدود صدمیلیون ریال بوده که با مشارکت عزیزان برگزار کننده مراسم تامین شده است.

خروج از نسخه موبایل