نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تعداد مبتلایان به اومیکرون در مشهد به ۵ نفر افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، دکتر محمد پهلوان گفت: اقدامات فوری در قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا در استان انجام شده و تمام اعضای خانواده و افرادی که با این بیماران در ارتباط بوده اند، شناسایی و مورد آزمایش قرار گرفته اند.  
وی اضافه کرد: برای وارد نشدن به موج ششم شیوع کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و تکمیل و پوشش فراگیر واکسیناسیون ضروری است.
رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت اعلام کرد: در شهرهای تهران، مشهد، بابل، اصفهان و استان هرمزگان ابتلا به اومیکرون دیده شده است.
از ۲۶ مورد شناسایی شده اومیکرون در کشور ۱۳ مورد در تهران، پنج مورد در مشهد و بقیه در سایر شهرها بوده است. 

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۴۰۰ تن رسید.
در این مدت  بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۸۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۱۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۷۶۲ نفر رسید.
اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته ویروس کروناست که محققان آفریقای جنوبی آن را شناسایی کرده اند و دارای جهش‌های چندگانه است.
سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.
کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

خروج از نسخه موبایل