نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آئیین تجلیل از نویسندگان وپژوهشگران شهر اندیشه

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، همزمان با روز پژوهش، از جمعی از نویسندگان و پژوهشگران شهر اندیشه در فرهنگسرای امام علی (ع)با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تقدیر شد.

مهمان ویژه این همایش دکتر رشید کاکاوند شاعر، داستان‌نویس، ترانه‌سرا، پژوهشگر ادبیات فارسی، مجری رادیو و تلویزیون و مدرس دانشگاه  بود.

صاهری فرماندار شهرستان با حضور در این همایش ضمن تبریک آغاز هفته پژوهش اضهار داشت؛یکی از ارکان رشد و توسعه هر کشوری، نگاه جامع و کاربردی به مقوله “پژوهش”و “تحقیق” است که می تواند زمینه ساز جهش علمی و کلید پیشرفت یک کشور باشد.

 وی گفت:”تحقیق” و “پژوهش”، نبض تپنده تولید و خودکفایی محسوب می شوند و می تواند موجب پویایی و تحرک یک جامعه شود، اگر ما نتوانیم در زمینه پژوهش، تمرکز کافی داشته باشیم بدون شک حرکت ما در جامعه جهانی با کندی صورت می گیرد. برای رفع معضلات و رفع موانع توسعه در کشور، باید نگاه اجرایی و تاثیر گذار به “پژوهش” داشته باشیم و برای آن برنامه های اساسی در نظر بگیریم.

دکتر  رشید کاکاوند  نیز در حاشیه این همایش  گفت، تاثیر کتاب و مطالعه در رفتار شهروندان را مطرح نمود وی به اهمیت اندیشه ورزی پرداخت و تاکید نمود: اگر ما دهها کتاب بخوانیم ولی در رفتار ما تغییر و تحول ایجاد نکند، خیلی سودمند نیست. وی در ادامه به چگونگی و اهمیت مطالعه پرداخت.

خروج از نسخه موبایل