نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آغاز فعالیت آتش نشان زن در پایتخت از خرداد 1401

گروه خبرگزاری خبرشهر، از سال گذشته ماجرای ورود آتش نشان زن برای اولین بار در سازمان آتش نشانی شهرداری تهران مطرح شد.

قرار است در اولین مرحله 16 آتش نشان زن جذب شهرداری شوند و اگر خروجی کار مناسب بود  این کار ادامه داشته باشد.

با توجه به شیوع کرونا آزمون آتش نشان با تاخیر انجام شد و بعد از برگزاری آزمون  باید آتش نشان باید چند مرحله را سپری کرده و در نهایت بتوانند در عملیات ها شرکت کنند.

ظرف چند روز آینده نتایج آزمون ورزشی آتش نشانان اعلام می شود

مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت جذب زنان آتش نشان در شهرداری تهران گفت: ظرف چند روز آینده نتایج آزمون ورزشی آتش نشانان اعلام می شود.

وی ادامه داد: در هنگام برگزاری آزمون چند برابر ظرفیت نیرو جذب شد. درحین آزمون ورزشی و تست پزشکی و … تعدادی از افراد کم می شوند و در نهایت ۱۱۶ نفر در این دوره جذب آتش نشانی شهرداری تهران می شوند که ۱۶ نفر آنها خانم و الباقی آقا هستند.

 از اواخر خرداد ۱۴۰۱،  ۱۱۶ آتش نشان(اعم از زن و مرد) جذب شهرداری می شوند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران بیان کرد: در این هفته نتایج آزمون ورزشی مشخص می شود و بعد از آن افراد برگزیده باید تست پزشکی دهند و در مرحله بعد باید مراحل اداری را طی کرده و مدارک آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آتش نشانان باید این مراحل را سپری کنند، گفت: از اواخر خرداد ۱۴۰۱،  ۱۱۶ آتش نشان(اعم از زن و مرد) جذب شهرداری می شوند.

آتش نشانی شهرداری تهران با کمبود نیروی انسانی رو به رو است و برخی از اعضای شورای شهر خواستار رفع این مشکل شدند.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کمبود 1000 نفر نیروی آتش نشان در شهرداری تهران، گفت: در حال حاضر سازمان آتش نشانی 5253 نفر نیروی عملیاتی دارد این در حالی است که باید تعداد نیروها بیش از 6000 نفر باشد.

وی ادامه داد:  سازمان آتش نشانی شهرداری تهران روزانه حدود 300 عملیات(حریق و حادثه) در پایتخت انجام می دهد. یکی از مشکلات اساسی سازمان آتش نشانی کمبود نیروی انسانی است.

بر اساس این گزارش، یکی از مشکلات جدی در سازمان آتش نشانی کمبود نیروی انسانی است. البته قرار است تا خرداد سال آینده 116 آتش نشان به شهرداری تهران اضافه شوند (برای اولین بار 16 آتش نشان زن هم جذب می شود) اما این عدد برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی کافی نیست و حال باید دید که مدیران جدید چه برنامه ای برای رفع این مشکل دارند.

خروج از نسخه موبایل