نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نوید سفر رئیس جمهوری به شهرستان‌های تهران

به گزارش خبرگزاری خبرشهر، محسن منصوری روز جمعه اعلام کرد: صبح دیروز به اتفاق مجمع نمایندگان استان تهران با محوریت بررسی مسائل و مشکلات این استان، دیداری با رئیس جمهوری داشتیم تا علاوه بر آن برنامه سفر آیت الله رئیسی به شهرستان های استان نیز هماهنگ شود.

وی به مباحث مطرح شده در این جلسه سه ساعته اشاره و اضافه کرد: عمده مشکلات مطرح شده مربوط به شهرستان های اطراف تهران از جمله موضوع حمل و نقل، آب کشاورزی، حریم شهرها، آلودگی هوا و محیط زیست بود.

منصوری اظهارداشت: رئیس جمهوری برای تعدادی از مسائل در همان جلسه دستوراتی را صادر کرد و برای تعدادی دیگر نیز خواستار طرح در کارگروه های تخصصی با حضور وزرا و نهادهای مسئول شد.

استاندار تهران با بیان اینکه بنا شد این جلسه باز هم تکرار شود گفت: رئیس جمهوری وعده داد که برنامه بازدید را به استان تهران برای شهرستان ها هماهنگ کند و پیش از این سفر مسائل استان کارشناسی، جمع بندی و طرح شود.

وی تاکید کرد: زمان این سفر بستگی به پیشنهاد ما و هماهنگی با معاونت اجرایی رئیس جمهوری دارد که هماهنگ می کنیم و اطلاع می دهیم.

منصوری همچنین در زمینه بازدید روز گذشته خود از مجتمع آرادکوه و چندین مجموعه صنعتی شهرستان ری، خاطرنشان کرد: نخستین بازدید مربوط به سایت آرادکوه بود؛ مساله آرادکوه یک موضوع چند ۱۰ ساله است و در کوتاه مدت نیز نمی توان حکم به جابجایی آن داد.

استاندار تهران ادامه داد: می توان وعده کرد که برنامه جامعی تهیه و تنظیم شود که گام به گام به سمت اصلاح سایت پیش برویم اما در شرایط فعلی باید ساماندهی آنجا در اولویت کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مطالعات ما نشان می دهد که امکان جابجایی نیست و مجموعه استانداری، شهرداری پایتخت و محیط زیست اتفاق نظر داریم که شرایط نابسامان آنجا را که برازنده استان تهران نیست حل کنیم.

منصوری بازدید بعدی خود را مربوط به شرکت تولیدکننده روغن نباتی مارگارین اعلام کرد و افزود: این واحد صنعتی از صنایع قدیمی و با شرایط مناسب استان است که بنا شد طرح توسعه آن به کمک فرماندار به زودی اجرایی و عملیاتی شود.

استاندار تهران دیگر بازدید خود را مربوط به پالایشگاه نفت تهران دانست و گفت: بازدیدی از شهرک انرژی که شامل چندین مجموعه پالایشگاهی و انرژی می شود، داشتیم و از پدافند غیرعامل آن نیز بازدید صورت گرفت.

پدافند غیرعامل سد راه حمله سایبری به پالایشگاه نفت تهران شد 

وی بیان کرد: در حمله سایبری که روزهای گذشته برای پمپ بنزین های کشور رخ داد، پدافند غیرعامل پالایشگاه نفت تهران مانع از آسیب رسیدن به این مجموعه شد.

منصوری اعلام کرد: در پالایشگاه نفت نیز طرح های توسعه ای در راستای کاهش آلودگی هوا پیش بینی شده است که بنا شد در همین راستا اختلاف نظر موجود با محیط زیست حل شود.

استاندار تهران در خصوص بازدید از مجموعه دام گستر، آن را از زیر ساخت های مناسب در استان خواند که می توان ظرفیت های آن را به جوانان دانش آموخته یا افرادی که بضاعت مالی بالایی ندارند جهت راه اندازی واحدهای دامداری کوچک، اختصاص داد.

وی اضافه کرد: مدیران این مجموعه طرحی هم در کنار دام گستر با عنوان مگا فارم پرورش مرغ داشتند که هنوز در حد گفت و گو است تا دنبال شود.

منصوری در خصوص دپو و راکد ماندن بخشی از زمین های مجموعه دام گستران، تاکید کرد: اگر کسی بخواهد اموالی را که برای دولت و عموم مردم است، حبس و فریز کند، بدون شک ما از آنان پس می گیریم.

استاندار تهران تصریح کرد: در این موضوع چه در مساله دام گستر و سایر موضوعات مانند شهرک های صنعتی، افرادی زمین ها را به قیمت ناچیز با رایگان برای سرمایه گذاری گرفته اند اما اقدامی انجام نداده اند و نباید در احیای این ظرفیت ها اهمال و سستی کنیم.

وی افزود: می توان با تعامل و بررسی، افراد دارای عزم و همت برای سرمایه گذاری و اجرای طرح ها را شناسایی و برای پیش برد برنامه ها به آنان کمک کرد و فلسفه بازدیدهای ما همین مطلع شدن از وضعیت موجود است.

خوش‌بین به روزهای بهتر هستیم

منصوری با تاکید بر اینکه در مجموعه دام گستران نیز اگر کسی زمینی را گرفته و کار نمی کند، باید زمین را برگرداند، اظهار داشت: اگر توانستند با مذاکرات برگرداند که چه بهتر، اگه نه از دستگاه مربوطه کمک می گیریم تا این زمین احیا شود و در دست تولیدکننده واقعی قرار گیرد.

استاندار تهران در خصوص آخرین بازدید خود از یک مجموعه گاوداری بخش خصوصی گفت: این واحد ظرفیت پنج هزار راس دام سنگین دارد که بناست سرمایه گذار آن در صورت اختصاص زمین ظرف مدت ۲ تا سه ماه،  ظرفیت جدید برای ایجاد یک دامداری ۱۰ هزار راسی ایجاد و حداکثر تا ۲ سال آینده آن را فعال کند.

وی اظهارداشت: ما در بخش دولتی ماموریت تسهیلگری، تنظیم گری، کمک و پشتیبانی داریم و معتقدیم بخش خصوصی فعال نیز در همین شرایط سختی که وجود دارد، با چنگ و دندان واحد تولیدی خود را به امید روزهای بهتر سرپا نگه داشته است؛ ما خوش بین هستیم که روزهای بهتر به زودی از راه برسد.

خروج از نسخه موبایل