نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

چگونه فرزندانی موفق داشته باشیم؟

به گزارش خبرشهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، به همت کانون خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی ‌و‌ با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس و اداره بهزیستی، نشست مجازی آموزشی “چگونه فرزندانی موفق داشته باشیم” با سخنرانی مریم عیسی زاده کارشناس ارشد روانشناسی و باحضور سیده فهیمه اطهری مسئول کانون خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی و جمعی از علاقمندان به میزبانی کتابخانه مرکزی در فضای مجازی اسکای رووم برگزارشد.

مریم عیسی زاده کارشناس ارشد روانشناسی در این نشست مجازی به بررسی عوامل اثر گذار برشکل گیری بهداشت روانی کودکان، مراحل رشد روانی اجتماعی و سبک‌های دلبستگی کودکان، شیوه های فرزند پروری والدین و ارایه راهکارهای افزایش موفقیت و سلامت کودکان و نوجوانان پرداخت.

وی باتوجه به اهمیت بهداشت روان کودک و تلاش والدین در جهت تامین آرامش فرزندان به نبود یک نسخه واحد در این زمینه برای همه خانواده‌ها اشاره کرد و به تاثیر عواملی مانند فرهنگ خانواده و جامعه و جنسیت بر این موضوع پرداخت.

عیسی زاده ضمن اشاره به سال‌های رشد کودک و نیازهای هر دوره بیان کرد: مادر عصبی، پرخاشگر و مضطرب توانایی تربیت فرزند موفق با ساختار شخصیتی مناسب را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: از موارد مهم دیگر شکل گیری شخصیت فرزند توجه به هویت فرزند در خانواده بوده که نباید هویت فرزند به مصرف گرایی سوق داده شود بلکه هویت فرزند باید هویتی تولیدی باشد یعنی تولید فکر، محتوا و حل مسئله.

کارشناس ارشد روانشناسی افزود: والدین با رعایت مواردی همچون آموزش کنترل خشم ،آموزش افکار مثبت، احترام به دیگران، عدم قیاس فرزند خود با دیگران و ارتباط براساس صداقت می‌توانند در جهت تربیت فرزندی با ساختار شخصیت مناسب موفق شوند.

درادامه این نشست علی جعفری کارشناس ارشد روانشناسی ضمن تعریف موضوع سلامت و جنبه های مختلف آن، در خصوص مولفه های سلامت روان و لزوم توجه جامعه و نهادها به این موضوع مهم پرداخت.

به گفته وی بر اساس برآورد انجام شده ، بحران بهداشت تا سال گذشته حدود 16 تریلیون برای جهان هزینه داشته است.

جعفری در ادامه با توجه به نقش آموزش مهارتهای زندگی، تاب آوری و دریافت خدمات مشاوره به بیان مطالبی در خصوص علل ایجاد استرس و پیامدهای ناشی از آن از جمله اختلالات روانی، سایکوسوماتیک، تکنیک های کاربردی در خصوص مقابله مساله مدار با استرس مثل خودآگاهی هیجانی، مدیریت زمان، اولویت بندی، آرام سازی و… را آموزش داد.

خروج از نسخه موبایل