نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آزادی 8 زندانی با کمک خادمیاران حقوقی تهران

به گزارش خبرشهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، خادمیاران کانون حقوقی خدمت رضوی استان تهران طی یک ماه گذشته در شهریور ماه 1400 اقدام به فعالیت های گوناگون در راستای خدمت رسانی به مردم و با عشق به امام رئوف انجام دادند.
از جمله این فعالیت ها برگزاری پنجاه و یکمین جلسه نشست حقوقی در بستر فضای مجازی با موضوع اخلاق حرفه ای وکلا با تکیه بر مقررات انتظامی بود که با تدریس یحیی جعفری رییس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران انجام شد.
همچنین خادمیاران رضوی تهران بنابردرخواست معاون دادستان و سرپرست نواحی 8، 10 و 18 دادسرای عمومی و انقلاب، همه روزه با حضور در دفتر معاضدت دادسرا مشاوره حقوقی به صورت رایگان، ارائه دادند.
علاوه بر این، پنجاه و دومین نشست دوهفتگی به صورت مجازی با سخنرانی احمد جعفری معاون قضایی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران و سرپرست مجتمع قضایی شهید فهمیده با موضوع دادرسی اطفال و نوجوانان در گروه های مجازی تشیکل شده صورت گرفت.
خادمیاران کانون حقوقی تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه های مختلف دیگری اجرا کردند و با انجام هماهنگی های لازم با اداره بقاع متبرکه با استقرار در دفاتر آستان های مقدس مانند امامزاده حسن(ع)، امامزاده روح الله(ع)، امامزادگان حمیده خاتون و سید جعفر(ع)، امامزادگان عینعلی زینعلی، امامزادگان پنج تن(ع) و امامزاده علی اکبر(ع) مشاوره رایگان ارائه دادند.
مشاورین حقوقی در روزهای زوج طی برنامه ریزی های صورت گرفته در 40 مسجد طرح هر مسجد یک حقوقدان را برگزار کرده و به نمازگزاران و عموم مردم مشاوره حقوقی صلواتی ارائه کردند.
بازدید و ارائه مشاوره حقوقی به زندانیان در زندان نسوان شهر ری، بخش دیگر از فعالیت های خیرخواهانه خادمیاران رضوی بود که توسط 11 نفر از خواهران خادمیار صورت گرفت.
خدمت خادمیاران امام رئوف ادامه داشته و طی هماهنگی هایی صورت گرفته به همراه تعدادی از ایثارگران با رئیس دادگستری کل استان تهران دیدار و درباره عملکرد و فعالیت ها گفت و گو کردند.
همچنین عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدای گمنام در صحن امامزاده حسن(ع)، تقدیر از مددکاران حقوقی منصوب و مستقر در مجتمع های قضایی شهید مطهری و شهید فهمیده، بخش دیگر از فعالیت خادمیاران رضوی در هفته دفاع مقدس بوده است.
با تلاش های گسترده خادمیاران حقوق و برگزاری جلسات صلح و سازش و همکاری خیرین، 8 نفر از زندانیان ترخیص و به آغوش خانواده بازگشتند و مبلغ یکصد میلیون ریال توسط اعضا جهت آزادسازی زندانیان جمع آوری شد.
جلسات آموزشی و نشست های مجازی همچنان ادامه داشته و آخرین جلسه شهریور ماه با سخنرانی حسن فضلی مستشار دادگاه تجدید نظر استان تهران با موضوع بایدها و نبایدها در حقوق داوری در 6 گروه فضای مجازی برگزار شد.

خروج از نسخه موبایل