نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مراسم جاماندگان اربعین در شهرقدس برگزار شد

به گزارش خبرشهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، رستاخیز عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی، بی‌نظیرترین اجتماع مردمی تاریخ است و دلدادگان حضرت سیدالشهداء علیه السلام در شهرقدس با پای جان و دل و با هر خدمتی که در توان داشتند ارادت خود را در این روز بزرگ نشان دادند.‌ 

خادمیاران رضوی شهرقدس همراه با شیفتگان و عاشقان حضرت در پیاده‌روی جاماندگان اربعین که از یادمان شهدای گمنام به سمت مصلی بزرگ ادامه داشت، شرکت کردند.‌ 
 
آغاز این مراسم همراه با قرائت زیارت اربعین بود و در طول مسیر کاروان مقاومت به راه افتاد و با برپایی موکب صلواتی از عزاداران پذیرایی به عمل آمد.

آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران با حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی در شهرقدس بیان کرد: برگزاری اربعین حسینی برای سیدالشهدا علیه السلام خواسته ائمه معصومین بود تا پرچم اباعبدالله در اهتزاز باشد و پرچم اسلام ناب محمدی، دین و ارزش‌ها پابرجا بماند. 

امام جمعه موقت تهران گفت: رمز زنده ماندن اربعین از زنده ماندن فرهنگ عاشورا و پاسداری و حفظ آن است و دفاع مقدس نیز در امتداد این فرهنگ قرار دارد. 

وی افزود: فرهنگ اربعین، فرهنگ زنده نگه داشتن حماسه‌، فرهنگ بصیرت و بصیرت افزایی است و سبک زندگی عاشورایی، فرهنگ دیگری از اربعین حسینی است و راه سیدالشهداء علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها مسیر سبک زندگی دینی است. 

تمامی برنامه ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد و در پایان از عزاداران حضرت پذیرایی به عمل آمد.

خروج از نسخه موبایل