نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ملارد پیش قدم در رفع موانع تولید شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرماندار ملارد گفت: موانع تولید در شرکت های دانش بنیان بطور جدی بررسی و مرتفع می گردد و شهرستان ملارد در این زمینه با راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی تخصصی علاوه بر حمایت از شرکت های مستقر از دیگر شرکت هاتی تخصصی و استارتاپ ها دعوت می کند که در این شهرستان فعالیت کنند.
برنجی افزود: در این مرکزشرکت های دانش بنیان نیک پایا کارن فارمد (تولید کننده مکمل های جلبک)، آرناژن (تولید کننده داروهای سورفکتانت ریوی)، مهندسی محیط کشت سیوان (اولین تولید کننده محیط کشت بیوتکنولوژی پودری در کشور)، نفس فارمد (تولید کننده داروهای نازال و استنشاقی)، رادین زیست فناور (تولید کننده هیدرولیز کراتین ، هیدروژل و محصولات بایوپلیمر گرفته شده از کراتین) بصورت موفق محصول خود را با موفقیت توسعه داده اند.
وی افزود: بسیاری از تولیدات این شرکت های دانش بنیان تنها در 3 کشور جهان تولید می شد که با فعالیت این شرکت ها هم اکنون کشورمان چهارمین تولید کننده داروهای خاص جهان می باشد.
وی افزود: بیش از 300 محقق جوان در این شرکت های دانش بنیان فعالیت دارند که ثمره فعالیت آنها تا کنون جلوگیری از خروج بیش از 100 میلیون دلار ارز از کشور بوده است.
برنجی گفت: برخی از قوانین که خارج از توان مدیریتی شهرستانها است هم در روند تولید اختلال ایجاد می کند که در پی حل این مشکل و افزایش اختیارات مدیران شهرستانی برای رفع موانع تولید هستیم.

خروج از نسخه موبایل