نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ترویج فرهنگ قرآنی توسط خادمیاران رضوی منطقه ١٤ تهران

به گزارش خبرشهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، مسجد جامعی مسئول کانون تعلیم و تربیت منطقه ١٤ تهران با اشاره بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی اظهار داشت: ما معتقديم قرآن كريم بزرگ‏ترين هديه الهى براى زندگی انسان‌ها و گرانبهاترين ميراث پيامبر اکرم(ص) در ميان مسلمانان است. بر اساس اهمیت موضوع نوجوانان و ارتباط آنان با این هدیه بزرگ الهی و رسالت گسترش فرهنگ و معارف قرآنی در میان نوجوانان و دانش آموزان که بر عهده خادمیاران کانون تعلیم و تربیت است؛ خادمیاران کانون تعلیم و تربیت منطقه ١٤ دست به اقدامی ابتکاری زدند.

وی ادامه داد: خادمیاران کانون تعلیم و تربیت منطقه ١٤ در یک کار ابتکاری و معنوی اقدام به تهیه ١٠٠ جلد کتاب واژه های آسمانی و اهدای آن ها به دانش آموزان دبستانی و دبیرستانی مناطق محروم تهران، هرمزگان و خوزستان کردند. همچنین برای آموزش بهتر، مربیان این دانش آموزان توسط خادمیاران کانون تعلیم و تربیت منطقه ١٤ تحت آموزش قرار گرفتند.

مسجدجامعی اظهار داشت: این کتاب روشی نوین در آموزش ترجمه کلمات پر کاربرد قرآن کریم است. در این کتاب مولف سعی کرده کلمات پر کاربرد قرآن را در ترجمه آیه های قرآنی مشخص کرده و موضوع آن آیه را بیان کند تا خوانندگان هم با ترجمه و هم با مفاهیم قرآن آشنایی پیدا کنند. در کتاب واژه های آسمانی، کمتر از دو درصد از کلمات قرآن به صورت جذابی جمع آوری شده است؛ اما خواننده با یادگیری آن ها بیش از ۸۲ درصد قرآن کریم را می تواند ترجمه نماید. 

مسئول کانون تعلیم و تربیت منطقه ١٤ در پایان اظهارات خود علت توزیع این کتاب ها در خوزستان و هرمزگان را این گونه بیان کرد: برای انس بیشتر با قرآن، چند منطقه محروم در استان هرمزگان و خوزستان شناسایی شده است که طبق هماهنگی های صورت گرفته با بنیاد کرامت رضوی و کمیته امداد امام خمینی(ره )، تحت پوشش کانون تعلیم و تربیت منطقه ١٤ قرار گرفته اند و چند وقتی هست که خادمیاران رضوی منطقه ١٤ در زیر پرچم امام رئوف علیه السلام به این مناطق خدمت رسانی می کنند. 
از خداوند متعال توفیق روز افزون را برای همه کسانی که در نشر مفاهیم قرآن و عترت کوشا هستند خواستاریم.

خروج از نسخه موبایل