نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

داستان بازمانده دروغین ۱۱ سپتامبر که به رسوایی کشید

پایگاه خبری نشریه دیلی میل انگلیس در گزارشی به داستان زندگی زنی پرداخت که به دروغ خود را یکی از بازماندگان حادثه ۱۱ سپتامبر معرفی کرده بود؛ داستانی که سرانجام به دلایل ناهمخوانی‌هایی که داشت، منجر به رسوایی این زن شد.

طبق گزارش دیلی میل، داستان «تانیا هد» (Tania Head) یکی از غم انگیزترین و در عین حال شگفت انگیزترین داستان‌هایی بود که پیرامون حادثه ۱۱ سپتامبر تعریف می‌شد؛ اما واقعیت، دروغی بود که او تلاش به پنهان کردن آن داشت.



تانیا، در زمان حادثه برخورد هواپیما تمام فکر و ذهنش به مردی بود که او را دوست می‌داشت. آری او نامزدش بود که در ساختمان شمالی مرکز تجارت جهانی کار می‌کرد.
نامزد وی که «Big Dave» نام داشت، فردی معروف در میان همگان بود. او مشاور در شرکت خدمات پولی «دیلویت» (Deloitte) بود. او در طبقه ۱۰۰ کار می‌کرد.
طبق داستانی که «تانیا هد» تعریف کرده بود، او و نامزدش در فوریه سال ۱۹۹۹ (دو سال پیش از حادثه ۱۱ سپتامبر) و زمانی که تانیا از بارسلون اسپانیا به نیویورک آمده بود، با همدیگر آشنا شده بودند. تانیا بزرگ شده بارسلون بود.
«تانیا هد» در همین حین مشاهده کرد بال هواپیمای پرواز یونایتد ایرلاینز ساختمانی که او در آن قرار داشت را به مانند چاقویی از بالای سر آن‌ها برید. شیشه و گرد وخاک همه جا را پر کرده بود و حتی «کریستین» – دستیار تانیا – نیز در برابر چشمان تانیا سرش قطع شد. با فرو ریختن دیوارها، تانیا به گوشه‌ای پرتاب شد و آخرین چیزی که به ذهن او می‌آمد این بود: امیدوارم زودتر بمیرم و درد نداشته باشم.
او در میان این جهنم آتش و دود، مردی را دید که با باند قرمز صورت خود را پوشانده است. این مرد در این وضع به او کمک کرد تا او روی پای خود بایستد. تانیا متوجه شد بازویش دچار شکاف شده و تنها از طریق رگ‌ها آویزان است.
سرانجام بر اساس این داستان، تانیا توسط «ولز کراوتر» (Welles Crowther) آتش نشان داوطلب آمریکایی که با باند قرمز صورتش را پوشانده بود، نجات داده شد و زمانی که به هوش آمد، شش روز از این حادثه گذشته بود و متوجه شد که نامزدش در برج شمالی کشته شده است. ولز کراوتر خود نیز در جریان نجات افراد، جان خود را از دست داد.

رسوایی بازمانده دروغین از کجا آغاز شد.

اما پس از گذشت سال‌ها از حادثه ۱۱ سپتامبر، مشاهده گران تیزبین متوجه شدند ناهمخوانی‌هایی در داستانی که وی تعریف می‌کند، وجود دارد و برخی مسائلی که وی تعریف می‌کند، با یکدیگر قابل جمع نیست؛ مسأله‌ای که در نهایت به رسوایی وی کشید.

خروج از نسخه موبایل