نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

استقبال بی‌نظیر مخاطبان از کار خوب یک هیأت/ خانواده «حسین» با گزارش فارس پیدا شد

روز سوم شهریورماه بود که گزارشی با عنوان «معتادی که امام حسین(ع) خریدارش شد/ هیأتی‌ها او را ترک می‌دهند» منتشر شد که از کمک اعضای هیأت محبان‌الزهرا(س) به جوان معتادی خبر می‌داد که در روز عاشورای حسینی در دسته عزاداری آن‌ها سینه‌زنی کرد و مورد توجه و عنایت امام حسین(ع) قرار گرفت و هیأتی‌ها نیز او را برای ترک به کمپ ترک اعتیاد فرستادند.

معتادی که امام حسین(ع) خریدارش شد

ماجرا از این قرار بود که هیأت محبان‌الزهرا(س) بعد از دو سال که برنامه خیمه‌سوزان خود را تعطیل کرده بود، امسال در یکی از خیابان‌های شهرک گلستان واقع در شهرستان بهارستان تهران، مراسم عزاداری خود را برپا می‌کند. در خلال مجلس عزاداری این هیأت، جوان معتادی حضور پیدا می‌کند و به سینه‌زنی در حال و هوای خود می‌پردازد. بعد از مراسم فیلم سینه‌زنی این جوان که بعداً مشخص شد نامش «حسین» است و ۳۷ سال دارد، به سرعت در فضای مجازی چرخید. هیأتی‌ها او را پیدا کردند و سراغش رفتند تا توانستند بعد از سه روز شرایط حضور او در کمپ ترک اعتیاد را فراهم کنند.

 ۴۱۹ کامنت برای یک گزارش

این گزارش در خبرگزاری فارس بسیار پرکامنت شد و تا زمان تنظیم این گزارش ۴۱۹ کامنت پای آن منتشر شد که همه از این اقدام خوب هیأتی‌ها و پرداختن به این معضل اجتماعی که از رسالت‌های ذاتی هیأت است، استقبال کردند.

مخاطبی به نام اکرم نوشت: «خیلی کارتون با ارزشه با کلیپ تون اشک ریختیم و دعاتون کردیم که توی این راهی که قدم گذاشتید ثابت قدم باشید خسته نشید». یکی دیگر از مخاطبان به نام سعید خاطره‌ای از خود منتشر کرد و نوشت: «ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه‌. منم‌ اعتیاد داشتم. جریان مفصله‌، ۲ سال پیش وقتی‌ شب‌ چندم‌ محرم‌ آمد، گفتم داد بی‌داد. محرم‌‌ داره میره‌ و من‌ نرفتم‌ هیئت‌. شب‌ که شد،‌ خواب‌ دیدم‌ توی جلسه‌ همیشگی‌ و جا و مکان‌ خاص‌ عزاداری‌ می‌کردم‌. سال‌ بعد در حالی که‌ ترک کرده‌ بودم‌ محرم‌ تو اون‌ جلسه شرکت کردم‌ و اونجا یادم‌ افتاد، این جا و مکان‌ خاص و این‌ هیئت‌ را در خواب‌ دیدم‌. در واقع‌ امام‌حسین‌ (ع) به تمام‌ عزادارانش‌ نظرداره‌ و همون‌ لحظه‌ افسوس‌ خوردم‌ که‌ چرا اعتیاد باعث شده‌ نتونم‌ هیئت برم‌. منو نجات داد. کاش میشد روزی‌ جانم رو فدات‌ کنم مولا.»

۲۰ میلیون برای ترک اعتیاد دیگر معتادان جمع شد

در این گزارش اعلام شد، همراه «حسین» در محل اقامتش، حدود ۵۰ نفر معتاد دیگر هم حضور دارند که برای ترک اعتیاد درخواست کمک دارند. هیأتی‌ها برای جذب کمک‌های خیرین، پویش «رهایی از اعتیاد» را راه‌اندازی و شماره کارتی معرفی کردند. کوچکی می‌گوید: «هزینه ترک اعتیاد هر نفر حدود یک و نیم میلیون تومان است که تاکنون حدود ۲۰ میلیون تومان از سوی مردم و خیرین کمک‌رسانی شده است.»

خروج از نسخه موبایل