نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

افتتاح ۲ هزار میلیاد تومان پروژه‌های عمرانی در هفته دولت/ سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در شهرک صنعتی شهید سلیمانی شهریار

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار، نوراله طاهری فرماندار شهریار در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهریار ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، اظهار کرد: در سال‌های اخیر وضعیت کشور با وجود این ویروس منحوس کرونا دگرگون شده و تمامی فکرها به این معطوف شده که این موضوع مدیریت شود که طی یک سال و نیم گذشته تمام مسئولان و آحاد مردم برای کنترل بیماری در تلاش هستند.

وی ضمن تقدیر از کادر درمانی و بهداشتی شهرستان شهریار افزود: شهریار در ارائه خدمات درمانی شهرستانی محوری است و به طور کلی به تمام فراز و نشیب‌های پیک‌های مختلف، با همکاری مردم، تلاش کادر درمان و مدیریت مسئولان بیماری کنترل و مدیریت شد.

فرماندار شهریار با اشاره به وضعیت هشدار قرمز حاد کرونایی در شهریار، بیان کرد: امروز حدود ۲۴۰ تخت بیمارستانی در شهرستان به صورت مستمر درگیر بستری بیماران کرونایی هستند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امروز از اوجب واجبات است.

طاهری با اشاره به چالش‌ها و موانع مدیریتی طی سال‌های اخیر در سطح شهریار، گفت: با این وجود خدمتگذاران مردم در سطح شهرستان از پا نیاستادند و اقدامات بسیار و خوب ارزشمندی در شهریار آغاز شده و هر روز مشکلات جدیدی به وجود می‌آید که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های هفته دولت، ادامه داد: این پروژه‌ها شامل مراکز درمانی، آموزشی که طی چند سال گذشته بیش از ۱۳ مدرسه سالانه احداث و تحویل شده شده که در هفته دولت جاری ۱۰ مدرسه آماده افتتاح است.

فرماندار شهریار با اشاره به شکل‌گیری نهضت مدرسه‌سازی در شهریار، خاطرنشان کرد: ۴ پروژه ورزشی آماده افتتاح است و در بخش کشاورزی ۱۵۰ هکتار آبیاری قطره‌ای و ۱۰ هزار مترمربع گلخانه آماده بهره‌برداری است تا وضعیت بهره‌برداری آب در شهرستان بهبود یابد.

طاهری با اشاره به عدم تعطیلی هیچ واحد صنعتی و تولیدی طی ۴ سال گذشته در شهریار، گفت: ۵ واحد صنعتی در سطح شهرستان، ۲۴ مورد پروژه خدماتی و ۹ واحد صنعتی در شهرک صنعتی شهید سلیمانی آماده افتتاح است که مجموعا حدود ۲ هزار میلیارد تومان ارزش ریالی و ۱۹۱۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

وی ادامه داد: پروژه اتصال آب سطحی از خط الغدیر از سمت باغستان، شاهدشهر، فردوسیه و صباشهر در حال انجام است و با پیگیری‌های انجام شده دارای سرفصل هستند که با تحقق این موضوع مشکل شهرستان رفع خواهد شد.

فرماندار شهریار با اشاره به استفاده از پساب‌های تصفیه‌خانه‌ها برای آبیاری کشاورزی اضافه کرد: در خصوص تقاطع غیرهمسطح فتح- شهریار به عنوان مطالبه دیرین مردم امروز فاز اول حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قطعا فاز اول آن در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

طاهری گفت: دستور تکمیل بیمارستان امام خمينی(ره) شهریار و اخذ بودجه ۲۰۰ میلیاردی برای تکمیل بیمارستان از سوی دولت دریافت شده و خیرین عزیز نیز در خصوص پلی‌کلینیک و قسمت‌های مختلف در حال تلاش هستند و بیمارستان در پیشرفت ۹۶ درصدی قرار دارد.

وی با اشاره به صدور مجوز برای ۱۵۰ واحد صنعتی و در حال احداث بودن ۸۰ واحد در شهرک صنعتی شهریار، ادامه داد: در حال حاضر ۹ واحد صنعتی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۵۰ نفری قابل افتتاح است و تا به امروز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در این شهرک سرمایه‌گذاری شده است.

فرماندار شهریار اضافه کرد: موضوع ارتقا اداری و سیاسی همه جانبه شهرستان شهریار به عنوان بزرگترین شهرستان استان تهران با ۹۳۸ هزار نفر جمعیت در دستور کار است.

خروج از نسخه موبایل