نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ماجرای رسوب ۵۰۰ هزار عدد سرم در گمرک تهران چه بود؟

آقای مهرداد جمال ارونقی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: متعاقب پیگیری بعمل آمده از سوی آقای توانگر، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی مبنی بر بررسی موضوع و ارائه گزارش در این خصوص، با مراجعه به انبارهای واقع در گمرک تهران، مقادیر زیادی سرم وارداتی 500 میلی لیتری، تولید کشور آلمان، متعلق به یکی از شرکت های داروسازی کشور، با تاریخ تولید 2016 و تاریخ انقضای 2019 شرکت BRAUN آلمان مشاهده شد که در دو انبار سرپوشیده از انبارهای عمومی، از سال 1395 دپو شده و رسوب کرده است.
وی وزن سرم های رسوبی را بیش از 250 تن یعنی بیش از 500 هزار عدد سرم عنوان کرد و گفت: در این خصوص بلافاصله مراتب به وزارت بهداشت منعکس و مقرر شد مرجع مزبور در این خصوص بررسی و نتیجه را اعلام کند تا مشخص شود آیا این سرم ها می توانند در حال حاضر مصرف ثانویه ای داشته باشند یا خیر؟ و یا باید نسبت به از بین بردن آنها اقدام شود.
به گفته ارونقی، گویا وزارت بهداشت هم ظرف روزهای گذشته از صاحب کالا درخواست نموده تا جهت بررسی موضوع، مدارک و مستندات لازم را به سازمان غذا و دارو ارائه کند اما تا کنون اقدامی از سوی صاحب کالا صورت نپذیرفته است.
ارونقی گفت: باید توجه داشت با توجه به گذشت مهلت ماندگاری کالا ، این کالا قبلاً به عنوان کالای متروکه، به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی معرفی شده است که اطلاعات تکمیلی در این زمینه بررسی و متعاقباً اعلام خواهد شد.
معاون گمرک ایران همچنین، میزان سرم های وارد شده ظرف چند روز گذشته از کشور ترکیه را بیش از 128 کامیون با ارزشی بیش از 3 میلیون و 843 هزار و 882 یورو عنوان کرد و افزود: بیش از 95 درصد سرم های وارداتی به گمرکات تهران و فرودگاه امام خمینی (ره)، بصورت حمل یکسره و فوراً ترخیص شده و درخصوص محمولۀ سرم وارداتی چند کامیون نیز، موضوع صدور مجوز ترخیص، از سوی وزارت بهداشت در حال بررسی است که به محض حصول نتیجه، وفق نظر آن مرجع اقدام خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل