نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کارت اهدای عضو وجاهت قانونی ندارد/اهدای عضو نیازمند “رضایت خانواده” است

در مورد مرگ مغزی و اهدای اعضای بدن ، دکتر امید قبادی افزود: تأیید مرگ مغزی در ایران و ترکیه توسط چهار متخصص تأیید شده است. طب داخلی ، جراحی مغز و اعصاب ، جراحی مغز و اعصاب و بیهوشی مرگ مغزی را تأیید می کند. این افراد حکم مرگ مغزی را از وزیر بهداشت دریافت می کنند. این متخصصان به طور همزمان یا به طور منظم بازرسی نمی کنند. حتی اگر یکی از این چهار مورد تأیید نشود ، کار به آنژیوگرافی مغزی می رود.

او ادامه داد. “وقتی این چهار پزشک به نتیجه و امضا می رسند ، نمایندگان پزشکی قانونی می آیند و چهار موضوع را مورد بررسی قرار می دهند: هویت ، صحت روش های آزمایشگاهی ، ممنوعیت اجبار خانواده و عدم ممنوعیت قانونی. نیاز به تأیید ..” هنگامی که پزشکی قانونی تأیید می شود ، مرگ مغزی تایید شده است.

نایب رئیس انجمن اهدای اعضای ایران گفت: “ما ممکن است نظرات کارکنان بیمارستان خود را بدون صلاحیت لازم دریافت کنیم.” مرگ مغزی زمانی تأیید می شود که چهار پزشک و پزشک قانونی آن را تایید می کنند.

وی افزود: “کارت اهدای اعضای بدن فاقد اعتبار قانونی است ، اما در لحظه ای که خانواده مرگ فرد را پذیرفتند ، وجود این کارت به اهدای اعضای بدن کمک می کند.”

دکتر قبادی درباره انتقال اعضای بدن اهدایی نیز گفت: حدود سه سال است که اعضای بدن اهدایی را با هواپیما منتقل می کنیم. تا به امروز ، ایران با 60 بالابر هوایی با استفاده از ارتش ، به یکی از کشورهای توسعه یافته تبدیل شده است.

به گفته ودا ، نایب رئیس انجمن اهدای اعضای ایران ادامه داد: “گاهی اوقات برداشتن یک عضو از بدن یک فرد مرگ مغزی می تواند آن را در بدن گیرنده قرار دهد.” این زمان برای قلب و ریه ها حدود 4-6 ساعت ، برای کبد ، روده کوچک و لوزالمعده 10-18 ساعت و برای کلیه ها 36-34 ساعت است. بنابراین ، برای تعیین زمان انتقال ، باید زمان را در این فاصله حدود 2 ساعت کاهش دهید. به عنوان مثال ، در مورد قلب و ریه ها ، زمان انتقال حدود 2-2.5 ساعت طول می کشد.

چگونه می توان کارت اهدای اعضا را دریافت کرد؟

وی خاطرنشان کرد: برای اهدای اعضای بدن ، افراد می توانند کد کشور را از طریق تلفن همراه از طریق پیام کوتاه به شماره 3432 ارسال کنند. در عرض 1 دقیقه ، پیوند کارت اهدا برای فرد ارسال می شود. اگر به کارت فیزیکی نیز احتیاج دارید ، می توانید برای دریافت آن به شعبه اهدای اعضای بدن مراجعه کنید.

خروج از نسخه موبایل